בידוד רעש הצנרת במקלחת

הפתרונות לרעש הצנרת

פעמים רבות צינורות השפכים או צנרת המים בבניין דירות, עוברת בלב דירה מסוימת והרעש שנוצר עקב כל הורדת מים באסלה או מקלחת שמישהו עושה הוא בלתי נסבל ומהווה טרדה אמיתית. לעיתים, התכנון בצורה הזו הוא בלתי נמנע אך ישנם פתרונות באמצעותם ניתן להיפטר מהרעש.

בידוד אקוסטי:

בידוד אקוסטי הוא למעשה טכניקת סידור מסוימת באמצעותה ניתן להקטין משמעותית אנרגיית קול בין שני חללים. במקרה של רעש בצנרת מים בין דירות או חדרים בתוך הבית, ניתן לבודד את הצנרת באמצעות בידוד אקוסטי ובכך להפחית את הרעש משמעותית. הבידוד למעשה מונע את מעבר רעש המים או השפכים החוצה מהחלל בו הוא מצוי מלכתחילה.

הוספת רכיבים בעלי ספיגת רעש:

כל תוספת של אלמנט כמו שטיח או ווילון תורמת לספיגת מעט מהרעש שנוצר. בחללים ריקים יותר, בהם אין יותר מדי חפצים או רכיבים סופגי רעש נבחין בתהודה המגבירה את הרעש ומביאה אותו לעוצמות גבוהות יותר ומטרידות יותר. כאשר מדובר בחדר אמבטיה למשל, ממנו נובע רעש בצנרת מים, ניתן להוסיף שטיחונים על הרצפה שיועילו עבור ספיגת רעש.

יצירת קירות רב שכבתיים:

קיר רב שכבתי המורכב ממספר רב ככל האפשר של סוגי חומרים בעוביים שונים ובדחיסויות שונות, יקטין את הרעש משמעותית ויתרום לבידוד הרעש למרחב אחר.

שימוש באקוסטי טייפ:

האקוסטי טייפ הוא למעשה מעין מזרון מספוג דחוס תלת שכבתי, אשר מטרתו בידוד רעשים בצנרת מים. את המזרון עוטפים סביב הצינור המרעיש, כאשר מחזקים את החיבור עם אזיקונים ונייר דבק מסיבי. על מנת לצמצם את הרעש אף עוד יותר, ניתן להוסיף שכבת אלומיניום מעל האקוסטי טייפ ובכך להשיג בידוד טוב יותר. עלות יריעת אקוסטי טייפ אשר גודלה הוא כשני מטרים על מטר, נעה בין 250-300 שקלים. מומלץ להיעזר באיש מקצוע בהתקנתה על הצנרת.

בידוד אקוסטי באמצעות סגירת פתחים:

לעיתים, הפתחים שבדלתות בבית עשויות להוביל רעשים ממרחב אחד של הבית למשנהו. דרך אחת לבודד את הרעש היא סגירת הפתחים הללו. התקנה של לוחות גבס היא אופציה לסגירת הפתחים ולשיפור הבידוד האקוסטי.

הקדמת תרופה למכה

מובן שטיפול בבעיית הבידוד עקב רעש בצנרת מים היא מורכבת יותר באם מטפלים בה בבית אשר עומד על תילו ויש לחצוב בקירות על מנת להגיע אל הצנרת ולבצע את מלאכת הבידוד. לכן, במקרים של רכישת דירה מקבלן מומלץ להיות מודעים לבעיית הרעש הנובעת ממעבר של צנרת בקירות ולהסב את תשומת ליבם של המתכננים לכך ובעצם להימנע מבעיות עתידיות.

היוועצות עם איש מקצוע תביא לפתרון המיטבי

מלאכת הבידוד היא מורכבת ודורשת מיומנות והיכרות מעמיקה עם חומרי הבידוד ואופן העבודה איתם. מומלץ בכל שלב להיוועץ עם אנשי מקצוע וזאת על מנת לקבל את הפתרון המיטבי לרעשים בצנרת מים.