הדברת עטלפים אלקטרונית

בשנים האחרונות אנשים רבים מחפשים פתרון יעיל ולא מזיק לתופעת העטלפים. הסיבות לכך הן שהעטלפים יוצרים לא מעט רעש בעת התעופה שלהם, דבר שמרתיע אנשים רבים. בנוסף, הריח של הקיא שלהם בקרבת הבית ומראה הצואה על הרכבים מטריד ופעמים רבות הם יורקים על קירות הבתים, דבר שהופך את סביבת הבית לבעלת מראה מוזנח.

 

דברים שחשוב לדעת על עטלפים

העטלפים הם יונקים ותורמים רבות לאדם ולטבע. הם מהווים מדבירים טבעיים, שכן העובדה שהם אוכלים פירות בשלים מונעת מזבוב הפירות להתרבות ועל ידי כך הם מונעים כל מיני מחלות פטרייתיות. בנוסף, הם אוכלים זרעים ומפיצים את אותם זרעים בכל מיני מקומות על ידי הטלת הצואה שלהם. במדינות ישראל יש יותר מ- 30 מינים שונים של עטלפים ורובם מצויים בסכנת הכחדה. מסיבה זו חשוב לבחור בשיטת הדברת עטלפים אלקטרונית, בדומה אל שיטות להרחקת יונים שאינן פוגעות ביונים.

 

ההדברה האלקטרונית יעילה להרחקת עטלפים מכל מבנה בו מעוניינים. השיטה האלקטרונית היא שיטה בה משתמשים בגלי קול על מנת להרחיק את העטלפים מאותו רדיוס בו מעוניינים. חשוב להבין שההתמצאות של יונקים אלו נעשית באמצעות גלי סונר. העטלף שולח גלי קול קצרים, המכונים גלי סונאר למרחב בו הוא מעוניין לעוף. גלים אלו חוזרים אליו ועל ידי כך הוא ממפה באופן מדויק את אותו שטח בו הוא מעוניין לעוף. הדברת עטלפים אלקטרונית נעשית על ידי התקנה של מערכת אלקטרונית מיוחדת (ההתקנה נעשית אך ורק על ידי טכנאי מומחה וזאת על מנת להבטיח שתפעל באופן האפקטיבי ביותר). המערכת האלקטרונית שולחת גלי סונאר בכל מיני תדרים, דבר שיוצר מצב קבוע של מיסוך עבור העטלפים. בנוסף, מונחת מנורת לד מיוחדת שתפקידה לסנוור את העטלף בעת מעופו. כל אלו משבשים את הסונאר הטבעי של העטלף, דבר שמאלץ אותו לשנות מסלול, כלומר להתרחק מהמסלול הקיים.

 

נכון להיום המגמה בתחום ההדברה היא לא לפגוע אם לא חייבים. דבר זה ניתן לראות גם בשיטת הרחקת יונים אלקטרונית, גם בשיטת הרחקת העטלפים וגם בסוג החומרים בהם משתמשים למטרת הדברה של מזיקים ומכרסמים. הדברה אלקטרונית היא הדברה בה לא משתמשים בכימיקלים או ברעלים שיכולים לגרום לנזק לא רק ליונקים, אלא גם לאנשים, חיות מחמד ולסביבה. כי היום המטרה היא להרחיק בלי לפגוע, דבר שהדברה אלקטרונית מצליחה לעשות ובהצלחה רבה. כעת, כל שנותר לעשות הוא לברר מהן אותן שיטות להרחקת יונים ועטלפים היעילות ביותר ולשכור את שירותיה של חברה המציעה שירותי הדברה והרחקת עטלפים, יונים ומכרסמים.