שילוב ארונות הזזה במסגרת עיצוב הבית

עיצוב בית מודרני דורש חשיבה לא רק על מראה, אלא גם על פונקציונאליות

כיום רבים מאתנו גרים בבתים בגודל בינוני, וגם אלו המתגוררים בבתים גדולים מבינים את החשיבות של פונקציונאליות, ולכן כמעט ולא נוכל למצוא בבתים מודרניים פריטים הגוזלים מקום רב או אינם משמשים בצורה מיטבית את דיירי הבית. נושא הארונות הינו נושא בעייתי בתחום זה, היות ולארונות שטח מת רב המקשה על הצבתם באזורים רבים בבית. בכדי להתגבר על הבעיה, יותר ויותר אנשים בוחרים לעשות שימוש בארונות הזזה, המהווים שילוב מושלם בין עיצוב ללא פשרות לבין פרקטיות.

אז כיצד ניתן לשלב ארונות הזזה במסגרת עיצוב הבית?

  • הצבה בחללים קטנים: היתרון המשמעותי של ארונות אלו הינו העובדה כי הם אינם גוזלים מקום בשל הפתיחה שלהם, ולכן ארונות מסוג זה הינם הפתרון המושלם עבור כל אחד המעוניין ליהנות מארון גדול ואיכותי גם בחללים קטנים. מחסנים, חדרי שירות, חדרי כביסה וכן גם חדרי שינה הינם חדרים קטנים למדי, ולרוב קשה להציב בהם ארון אשר לא יתפוס את כל החלל כאשר הוא פתוח. ארון הזזה מאפשר ניצול מקסימלי של החלל היות והוא תופס רק את המקום בו הוא יושב, ופתיחת דלת הארון אינה מצריכה השארה של חלל פנוי בחדר לשם כך.
  • הצבה בחדרי שינה: חדרי שינה הינם מקום בו נרצה לתת ביטוי לסגנון האישי של הדייר, כאשר ארונות רבים פוגעים ביכולת שלנו לעשות זאת בשל המקום הרב שהם תופסים וכן הגסות של פתיחת הדלתות הבולטת. שימוש בארונות הזזה מאפשר לנו ליהנות משטח החדר, וכן לעצב את הארון בצורה המתאימה לסגנון האישי של הדייר. ארונות אלו מאפשרים לנו לאכסן גם בצורה נוחה את הבגדים, היות ולא מדובר במוצרים הדורשים סגירה הרמטית של הארון לשם שמירה עליהם.
  • עיצוב הארון בדומה לריהוט: כיום ניתן למצוא ארונות מסוג זה במגוון רחב ביותר של עיצובים, העולה בצורה משמעותית על העיצובים הקיימים עבור ארונות רגילים. לאור האמור, ניתן לבצע התאמה מושלמת בין הריהוט הביתי לבין הארון, כך שבסופו של דבר נוצר חלל אחיד ומרשים במראהו.
  • יצירת קיר העשוי מארון: בניגוד לארון רגיל, ארון הזזה אינו מוגבל בגודל הדלת שלו. לאור האמור, ניתן ליצור ארונות הזזה גדולים ביותר, ולנצל קיר שלם לשם הצבת ארון. בצורה זו, ניתן לעצב את הקיר באמצעות הארון ולהעניק לו מראה ייחודי אשר לא ניתן ליצירה בשום דרך אחרת. שימוש בחומרים ייחודיים כגון זכוכית או עץ מעוצב לשם עיצוב הארון משפר אף יותר את המראה הסופי, ומאפשר לנו ליצור ארון-קיר מרשים בגודלו ומראהו גם יחד.
  • חלוקת החלל באמצעות ארון: האפשרות להשתמש בארון גדול ככל שנרצה נותנת לנו יתרון נוסף- באמצעות ארונות אלו ניתן לחלק חללים גדולים כך שהארון משמש כמעין קיר-מפריד, אולם מבלי שנבזבז את השטח הזה לריק ותוך ניצול שלו לשם יצירת חלל אחסון נוסף באזורים בהם הוא נדרש בבית.

ניתן לראות כי ישנן אפשרויות רבות להצבת ארונות הזזה, המתאימות לכל בית

שימוש בארונות מסוג זה אפשרי כיום בכל בית, והארונות שפעם היו פשוטים ולא פופולאריים הפכו בשנים האחרונות למילה האחרונה בעיצוב ביתי מודרני ושימושי. כיום ניתן למצוא מגוון רחב ביותר של ארונות מסוג זה, הנבדלים זה מזה בגודלם, מראם, עיצובם ועוד, כך שכל אחד יכול למצוא ארון מתאים לחללים שונים בביתו, וליהנות מן היתרונות הרבים של ארונות אלו הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פרקטית.