ציוד לאופנועים לבטיחות הרכיבה ולשמירה על האופנוע

רוכבי האופנועים בארץ מתמודדים עם שתי בעיות עיקריות- נושא הבטיחות מאחר והנהג הישראלי לרוב אינו מתחשב ברוכבים על אופנועים וקטנועים וכן בבעיית הגניבות. לכן חשוב לרכוש ציוד לאופנועים בתחומי בטיחות כמו קסדות, כפפות רכיבה ייעודיות, מעילי רכיבה, מכנסי רכיבה, דיבורית וציודי בטיחות נוספים ועל מנת להגן עם האופנוע היקר חשוב לרכוש מגוון אביזרים לאופנועים בתחומי מיגון כמו כיסוי איכותי לאופנוע, מנעולים בטיחותיים ואזעקה. הציוד והאביזרים השונים לאופנועים נועדו להגן על בטיחות הרוכבים, למנוע גניבות או נזקים של סקרנים וכן יש מגוון רחב של אביזרים שנועדו לשפר את חוויית הרכיבה ולשדרג את המראה של האופנוע.                                                                                                                p174523_m

אופנועי שטח או כביש

יש בשוק היצע רחב של ציוד לאופנועים בתחומי בטיחות כאשר נהוג להבדיל בין הציוד לאופנועי שטח לאופנועי כביש. ציוד שטח לאופנועים כולל קסדות מיוחדות המתאימות לרכיבה בשטח, משקפי אבק, כפפות איכותיות לרכיבת שטח, ביגוד לרכיבת שטח וכן תיקים מיוחדים המיועדים לרוכבים בשטח כמו תיק לנסיעת חפצים אישיים למי שיוצא לטיולי שטח ארוכים ותיקי גב מיוחדים עם שכבת מיגון ומיכל מים בנפח 2- 3 ל' עם צינורית נוחה שכך שאין צורך לעצור בכל פעם שמעוניינים לשתות. בנוסף, לרוכב השטח מומלץ לרכוש אמצעי מיגון לברכיים ולגוף שמונעים חבלות קשות בעת נפילה ולמי שמעוניין ניתן לרכוש מצלמת אקסטרים לתיעוד הנסיעה בשטח. אגב, ציוד מיגון לרכיבה קיים גם לאופנועי כביש כמו חליפות לחץ, חליפות מיגון, מיגון לברכיים ובמידה ומרכיבים ילדים ניתן לרכוש חליפות ייעודיות לילדים. כמו כן, יש ציוד מיוחדת לרכובים בחורף בהתאמה לסוג האופנוע- שטח או כביש, ובין הציודים לחורף ניתן למצוא חליפות גשם וסערה איכותיות משני חלקים או אוברול שלם, כפפות חורף מיוחדות עם שכבת מיגון למניעת חדירת מים וקור, ערדליים ועוד.

לשמור על האופנוע

כאמור, רוכבי האופנועים מתמודדים עם מכת גניבות במדינה ולכן חשוב למגן את האופנוע. ניתן לרכוש מגוון אביזרים לאופנועים בתחומי מיגון כמו אזעקה לאופנוע (אזעקה רגילה או אזעקת ביפר) ויש אזעקות מתקדמות הכוללות חיישנים, סירנה עוצמתית ואמצעי ניתוק המקשה על גניבת האופנוע. בנוסף, ניתן לרכוש ציוד מיגון כמו מנעולי שרשרת עמידים, מנעולי כבל מיוחדים, מנעולי דיסק מתקדמים ומנעולי עוגן. כמו כן, ניתן לרכוש כיסוי אופנוע עמיד וחזק שניתן להלבישו מיד אחרי הנסיעה והא עמיד בפני החום של האגזוז והמנוע וניתן לנעול אותו על מנת להסתיר את סוג האופנוע ולהוסיף אמצעי מיגון נוסף שמקשה על הגנבים.