סוגיות בריאותיות הקשורות לבחירת דשא סינטטי

דשא סינטטי הוא דשא מלאכותי אשר בנוי מחוטי פלסטיק אשר מסודרים זה לצד זה , כמו מעין שטיח. דשא סינטטי נראה כמו דשא טבעי, והיתרון הגדול ביותר שלו הוא שדשא זה אינו זקוק לטיפול מיוחד, לדישון, להשקיה ולתחזוקה כמו בדשא רגיל. תעריפי המים הגבוהים במדינתנו, והקושי הרב שבתחזוק שוטף של גינה, מושכים אנשים רבים לחפש פתרונות אלטרנטיביים ואיכותיים, על מנת להפוך את הגינה שלהם למושקעת ונעימה למראה. אולם, רבים מתלבטים בשאלה האם דשא סינטטי הוא בריאותי לעושים בו שימוש, והאם ישנן סכנות בהתקנה של דשא כזה בחצר הבית.

 

כיצד ניתן לדעת אם הדשא הסינטטי טוב לבריאות?

ישנן מספר דרכים לדעת, האם הדשא שאנו מעוניינים לרכוש הוא דשא בריא, ואינו מסוכן לבריאות. ראשית, דשא סינטטי, אשר נקנה על ידי חברה מוכרת, הוא דשא אשר עובר תהליכי פיקוח שונים לפני שהוא מיובא. הבקרה הזו כוללת מעורבות של רופאים, כימאים ואנשי מקצוע שונים אשר מודעים להשלכות השונות של דשא סינטטי על הבריאות. חשוב לברר את המפרט לפני שרוכשים את הדשא, ועוד חשוב לברר כי הוא מצויד בתווי תקן בינלאומיים. יתר על כן, קיים קשר ברור בין איכותו של הדשא לבין עמידתו בקריטריונים בריאותיים שונים. ישנם מספר פרמטרים עיקריים אשר עשויים להעיד על איכותו של הדשא הסינטטי:

  • מדד דטקס: מדד זה בודק את הרכות ואת המרקם של הדשא, ועוזר לדעת האם משטח הדשא עמיד. ככל שמדד דטקס גבוה יותר, כך ניתן לדעת כי הדשא בריאותי יותר, ועומד בתקני הבריאות העולמיים.
  • צפיפות: דשא בעל צפיפות סבירה צריך לשקול כ- 2.5 ק"ג, בהתאם לגובה של הסיבים.
  • תחושה: התחושה המתקבלת בעת מגע יד בדשא יכולה לעיתים לספק את כל הנתונים הנדרשים על טיבו ועל איכותו של הדשא. אם הדשא הסינטטי רך ונעים למגע, סביר להניח כי הוא גם בריאותי יותר.

 

דשא סינטטי לשמירה על בריאות ילדינו

לא רק שדשא סינטטי אינו מצריך השקיה וטיפול מיוחדים, הוא גם מסייע לנו לשמור על בריאות ילדינו:

  • אלרגיות: דשא סינטטי, בניגוד לדשא, טבעי אינו מושך אליו מזיקים או חיידקים שונים אשר עשויים לגרום לאלרגיות בקרב ילדים אשר משחקים עליו. חלקכם ודאי מכיר את תחושת הגרד לאחר שנשכבים על דשא טבעי, דשא סינטטי מאפשר לשכב ולשחק בו, ללא תחושת הגרד והאלרגיה המתלווה למשחק בדשא טבעי.
  • נפילות: לעיתים חלקים מסוימים בדשא הטבעי חולים, ואז נוצרות קרחות בקרבת אזורים חולים אלו. קרחות אלו עשויות לגרום לנפילות ופציעות בקרב ילדים אשר משחקים עליו. דשא סינטטי מותקן בצורה אחידה על הקרקע, ואינו פורע בורות או קרחות, מה שמונע פציעות מיותרות. יתר על כן, ניתן לרכוש דשא סינטטי מיוחד לילדים, שהוא עבה יותר ובטיחותי יותר במקרה של נפילות.

 

דשא סינטטי, כדאי?

בחירה של דשא סינטטי בחכמה תבטיח כי הדשא אותו אתם רוכשים הוא בריאותי, ואינו מזיק למשפחה בעת השימוש בו. יתרה מכך, דשא סינטטי אינו מצריך טיפול מיוחד, והוא מסייע לכם לשמור על בריאות ילדכם, אז מה בכלל ההתלבטות?