מתכונים לילדים – הקשר הפחות מוכר של בריאות ועבודה במטבח

לרוב כאשר מדברים או קוראים על מתכונים לילדים אז שומעים על מתכונים לעוגיות ושאר פינוקים לילדים, או על מנות פשוטות להכנה הכוללות מרכיבים בסיסיים שהילדים יאכלו. בנוסף יש מגמה איכותית וחשובה של מתכוני בריאות לילדים והסטה מסוימת מאותם מתכונים לעוגיות קלאסיות ולעיתים פחות בריאות אל מתכונים לילדים הכוללים מרכיבים ושלבי הכנה בריאים יותר. אך ישנו קשר פחות מוכר בין מתכוני ילדים לבין בריאות תקינה של הילדים עצמם ושל התא המשפחתי בכללותו – ניתן לומר כי קשר זה הוא מתכוני בריאות לנפש של הילדים. הכוונה היא לחשיבות של עבודה עם הילדים עצמם במטבח ולא רק הכנת מנות עבורם.

אחד המרכיבים החשובים ביותר מבחינת גיבוש זהות ברורה ובטוחה בעצמה אצל ילדים הוא תחושת סיפוק וביטחון עצמי. למרות שהקשר בין נושאים אלו אל מתכונים לילדים אינו ברור מיידית לעיתים, הוא קיים ובהחלט חשוב במיוחד. כוונת "המשורר" במקרה זה היא כי מתכונים לילדים הכוללים הכנה משותפת של המנה, הילד עובד עם ההורה, עם סבא או סבתא או אפילו עם הגננת בגן, ובסופו של התהליך יש תוצר מוחשי ואמיתי שאפשר להראות, להתגאות בו וכמובן לאכול אותו.

החשיבות של התוצר המוחשי

בהתפתחות נפשית תקינה של ילדים יש צורך לבנות להם ושהם ייבנו לעצמם ביטחון עצמי, יש צורך לספק להם קרקע פורייה לתחושת שייכות, אחריות ועשייה. לכן הכנה משותפת של pokie slots
מתכונים לעוגיות או מתכוני בריאות אחרים לילדים – הילד עם גורם מבוגר משמעותי – היא אפשרות איכותית ויעילה לעבר מטרה זו. יש חשיבות אדירה בכך שתהליכים משותפים ותהליכים שהילד נמצא בתוכם יכללו תוצר מוחשי, בין אם מדובר על ציור, יצירה כלשהי, בנייה בנגרות, מציאות מטיול משותף או כמובן תוצרת של מתכונים לילדים במטבח.

כאשר הילד מייצר בתהליך משמעותי ומשותף תוצר מוחשי שאפשר לגעת בו, להראות לאחרים ובמקרה זה לטעום הוא ממש מרגיש שעשה משהו חשוב ומשמעותי. בנוסף יש חשיבות אדירה לכך שהתהליך המשותף – למשל הכנת מתכונים לעוגיות עם הילדים או הכנת מתכוני בריאות לארוחת ערב – יהיה מהנה ומשמעותי גם עבור המבוגר. אין טעם לשבת לצייר או לבנות בלגו אם אתם בתור הורים סובלים, הילד רואה מיד דרך זה. לכן עבודה משותפת במטבח, מתכונים לילדים הכוללים תוצר מוחשי, יוצרים קשר מהנה ואיכותי בין הצדדים, התהליך משמעותי והילדים שואבים יתרונות רבים ממנו.

ללמוד לשחרר

מתכונים לילדים צריכים להיות כיפיים ומהנים, להכנה ולאכילה! כך שבין אם בחרתם מתכונים לעוגיות או מתכוני בריאות שונים חשוב ללמוד לשחרר וליהנות עם הילדים במטבח. לא לדאוג כל כך הרבה ללכלוך וא לתהליך הכנה מדויק, לתת לילדים לעבוד באופן פעיל, ליזום ולהיות חלק משמעותי בתהליך. זהו נושא בעל פוטנציאלי אדיר לילדים ולהורים כאחד, אז בחרו מתכון מנצח, כנסו למטבח ותיהנו עם ילדיכם.