משווקים את האתר

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא אינה כתיבה שיווקית רגילה או זהה, לכל סוג תוכן ומקום מושבו, יש דגשים שונים ודרכי כתיבה שונות. במאמר זה נסקור את סוגי התוכן הקיימים באינטרנט, נדבר מעט על הכתיבה השיווקית ומטרותיה ונקנח בטיפים חשובים לכתיבה נכונה.          

סוגי התוכן הקיימים במרחב הווירטואלי

בד בבד עם התקדמות הטכנולוגיה והמעבר החד של העולם לקיום ממשי באינטרנט, החלו העסקים לגדול ולצמוח. כיום, עסק שאינו בעל אתר אינטרנטי מכובד, אינו קיים וסביר להניח שיפסיד קהל לקוחות רב. קלישאת "אם אתה לא שם אתה לא קיים" לא יכלה להיות נכונה יותר ומרבית העסקים כבר מחזיקים ומתחזקים אתר אינטרנטי. חלק גדול מהעסקים יתחזקו אתר אינטרנטי תדמיתי ובו יהיה מידע על החברה, השרותים, מוצרים, פרטי התקשרות ועוד. עסקים המנהלים ממכר באינטרנט יפנו יותר אל חנויות מקוונות ועוד.

עבור אתרים תדמיתיים נמצא את התוכן השיווקי המותאם לגולש הממוצע. מטרתו של התוכן תהייה להכיר את העסק ולגייס לקוחות. אתרי הממכר יתחזקו אתר עם מסרים חדים ושיווקיים אשר מניעים את הגולש לפעולה הרצויה שהיא במקרה זה, רכישת מוצרים באתר החברה. עבור השגת מטרות אלו ובמרבית המקרים, ישכור בעל העסק חברה המתמחה בכתיבת תוכן או כותב תוכן מקצועי אשר יצליח להוריד אל הכתב את המסר אותו רוצה להעביר בעל העסק תוך אריזה יפה של תוכן המותאם לאינטרנט ומושך – תוכן שיווקי. חשוב לדעת כי עסקים רבים וחברות גדולות, נאלצות להקצות סכומים לא מבוטלים בעבור פרסום ושיווק וכל זאת על מנת להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלים. זאת בעקבות ההכרח בתוכן שהוא שיווקי ומוכר.

טיפים לכתיבה נכונה

כתיבה שיווקית לאינטרנט היא אינה מלאכה פשוטה אך אינה בלתי אפשרית. להלן כמה טיפים שכדאי להכיר:

  • הקפידו על כתיבה איכותית ללא שגיאות כתיב או הקלדה. קראו את הטקסט בשנית ותקנו כל שגיאה קיימת
  • כמות מילים מינימאלית לעמוד היא 300 מילים ותמיד עדיף יותר
  • כתיבה שיווקית היא כתיבה העושה שימוש במסרים סמויים המניעים לפעולה
  • שימו את עצמכם בנעל הגולש הממוצע וכתבו ברמה גבוהה אך עדיין כזו שתהיה מובנת לכל. ירידה לפרטים מקצועיים מדיי, לעיתים מסרבלת את הגולש
  • לא מצליחים לצמצם את עמוד האודות? עשו שימוש בטריקים ויזואליים כגון מספור, חלוקה לפסקאות ועוד. כך הגולש לא ירגיש כי הוא קורא סיפור ארוך מדיי
  • לאחר שכתבתם את העמוד, בקשו ממישהו בתחום שיעבור וייתן לכם פידבק