מה עדיף לגינה ? דשא סינטטי או דשא טבעי

אחת השאלות הנפוצות שאנו נתקלים בהן היא מה עדיף לגינה פרטית ,דשא סינטטי או דשא אמיתי ?

לשאלה הזאת אין באמת תשובה אחת נכונה ולכן עדיף להתמקד ביתרונות ובחסרונות של כל סוג דשא וכך להחליט מה הסוג הנכון בשבילכם.

 

מחיר

נתחיל מהסוגיה שבדרך כלל היא מהחשובות ביותר לצרכן הישראלי והיא המחיר, מחירי דשא סינטטי נעים בין כ-20 ₪ למ"ר ועד לאזור ה-100 ₪ לדשאים היקרים והאיכותיים ביותר.

מחיריו של דשא טבעי הינם גבוהים יותר ורוב סוגי הדשא הטובים עולים מכמה עשרות שקלים למטר ועד למאות שקלים למטר תלוי בסוג הדשא.

 

תחזוקה ועמידות

הסעיף הזה מתקשר ישירות גם לסעיף הקודם.

לצורך ניקיון דשא סינטטי יש צורך במטאטא קשיח על מנת להבריש ולהבריק את הדשא ושטיפת מים אחת לכמה חודשים להוריד אבק ולכלוך,חשוב להקפיד על פתחי ניקוז בתחתית המשטח!!!

בתוספים לדשא.

כמובן שדשא סינטטי עמיד יותר לעומת דשא טבעי ובדרך כלל למעט השקעה ראשונית ברכישת הדשא אין צורך בהשקעות נוספות מבחינת זמן אנרגיה או כסף.

 

מראה וריח

דשא סינטטי נראה תמיד ירוק ומבריק (כל עוד שומרים על תחזוקה בסיסית),אין שינוי בצפיפות הדשא או בגובהו והוא אינו מושפע ממזג האוויר (שרב או שלג לדוגמא).

בניגוד לדשא טבעי דשא סינטטי אינו סופג ריחות כתוצאה מהפרשות של בעלי חיים ועוד ולכן הוא נעים יותר ונוח יותר לגינת משחקים.

 

בעלי חיים

לבעלי חיים בניגוד אלינו לא ממש משנה אם הם רצים על דשא טבעי או מלאכותי,אולם לנו בעלי החיות חשוב לדעת מה נותן כל סוג דשא.

דשא רגיל אוצר בתוכו מזיקים רבים,טפילים ועוד שאר מזיקים שמפריעים ופוגעים בבעל החיים וגם עלולים להיכנס עימו הביתה. כל זאת כמובן שאינו קיים בדשא סינטטי בו אין אפשרות למזיקים לחיות בין עלי הדשא.

 

נקודות חשובות לסיכום

כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כאשר אתם קונים דשא:

אחריות– לוודא שיש אחריות יצרן/משווק מורשה הדבר חשוב בעיקר בדשא סינטטי בו ישנם סוגי רבים של דשאים והאחריות היא חלק בלתי נפרד מאיכות המוצר.

התקנה–  בעיקרו התקנת דשא סינטטי הינה קלה ונוחה יותר מדשא רגיל אולם אם תרצו ניתן לבקש מהמוכר שיתקין עבורכם את הדשא וחשוב גם בנושא זה להקפיד על אחריות עבור העבודה.

תלכו יחפים על הדשא לפני שאתם קונים- מראה ומגע הדשא שונים מסוג לסוג וחושב שתרגישו עם הרגליים אם הסוג שאתם מעוניינים לקנות אכן נעים ונוח עבורכם.