למה חשוב להחזיק כספת בבית?

כספת הינה קופסה חזקה אשר מתפקידה לאחסן ולשמור על חפצים יקרי ערך מפני גנבה, אך הכספת יכולה לשמש גם בתור מערך הגנה נוסף על החפצים מפני אסונות ואירועים כמו שריפה או הצפה. הכספת מתאימה במיוחד לאנשים אשר יש בידיהם נייר ערך או תכשיטים יקרים שברצונם להגן עליהם במידה המקסימלית. הכספות המודרניות יכולות לספק הגנה רבה וכיום קיים מגוון רחב מאוד של סוגי כספות, אפרט כאן על כמה סוגים בסיסיים.
כספות חסינות-אש: כספות אלו, כשמן הן, חסינות במידה רחבה יותר כנגד חום עז. חוזק הכספות הללו נמדד לפי כמות הזמן בו הן מסוגלות לשאת חום מסוים מבלי להגיע לכמות טמפרטורה מסוימת בחלקה הפנימי.

כספות תכשיטים: כספות אלה מכוונות בעיקר לתכולה שהיא תכשיטים, לרוב כספות אלו מצוידות במנעולים חזקים מאוד אשר לא ניתנים לפריצה ברברית פשוטה (פריצה באמצעות כוח פיזי מקומי) ובנוסף הן בעלות תאים רבים ובידודי משי שונים על מנת לשמר את התכשיטים כמה שניתן.

כספות מובנות אל תוך קיר:עם קצת השקעה, כל כספת יכולה להפוך לכספת אשר תהיה מובנית אל תוך קיר, אך ישנן כספות אשר מתאימות לכך בצורה מושלמת. כספות מובנות אלו לרוב מוסתרות בצורה טובה ומותקנות אל תוך הקיר בכדי למנוע עקירתן וגנבת הכספת עצמה, זהו פתרון טוב לאנשים אשר מעוניינים לשמר חפצי ערך קטנים יחסית.

סוגים נוספים: כמובן שהגיוון אינו נגמר כאן, מרבית הכספות הינן יכולות לבוא במגוון רחב של חומרים מהן הן עשויות, מגירות פנימיות ועוד. מנגנוני הנעילה של הכספות יכולות להכיל מנגנון פתיחה עם מפתח, מנגנוני קוד – מנגנון אשר אנו מגדירים לתוכו רצף מספרים מסוים וזהו קוד הפתיחה, ומנגנוני סריקת אצבע. ישנן כספות אשר משוריינות ,לצורך חסינות נוספת, בחומרים כמו טיטניום וישנן כספות קלילות אשר משמשות בתור מערך הגנה נוסף משרפות קלות ועוד.

 

לסיכום,

מגוון בחירה רחב זה עלול אף לתעתע בנו, איזו כספת כדאי לנו לרכוש? לשאלה זו אתם יכולים לפנות למנעולן מוסמך בקשר למתן עצה. מנעולן מורשה מקצועי הינו, בין היתר, מוסמך גם לטפל בכספות – מפריצתן ועד טיפול במנגנוניה השונים, מה שמבטיח ידע והבנה בסוגי הכספות ממעלה ראשונה. ישנם מגוון רחב של מנעולנים אשר ישמחו לעזור וליעץ בנוגע לרכישת כספת אשר תתאים במיוחד לצרכים שלכם ולאזור שבו תרצו להעמידה. כל זאת בתוספת הבונוס בו אתם יכולים גם לזכות במנעולן מועדף חדש, אשר על הדרך גם ידע לטפל בכספת אותה רכשתם.