כיצד נדע לבחור את הכרית המתאימה?

בחירת כריות שינה היא משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב. כרית משפיעה על איכות השינה שלנו באופן ישיר ויש לה משמעות מבחינת מניעת בעיות גב, כאבי שרירים ונזקים אורתופדיים. כרית ברמה גבוהה יכולה לשפר את איכות השינה ולהבטיח ערנות לכל אורך שעות היום. כך תדעו לבחור את הכרית המתאימה לכם:

א. נוקשות – תנוחת השינה אליה אתם רגילים תקבע את רמת הנוקשות של הכרית. המטרה היא לגרום לכרית לתמוך בראש ובעמוד השדרה. יש הבדל בין אנשים שישנים על הצד וזקוקים לכרית מוצקה וגבוהה, לבין כרית הישנים על הגב או הבטן ולכן צריכים כרית רכה ונמוכה.

ב. מידות – הגודל הסטנדרטי של הכרית אמור להתאים לרוב האנשים. יחד עם זאת, לעיתים תמצאו נוחות דווקא בכרית באורך מלא או בכרית קינג סייז. נצלו את אולמות התצוגה על מנת לבדוק את תחושת הנוחות הסובייקטיבית לאחר שכיבה של מספר דקות על הכרית.

ג. מילוי – זהו פרמטר משמעותי שרובנו לא מתייחסים אליו בבחירת כרית שינה. המילוי קובע את אורך חיי הכרית, את הנוחות ואת איכות האוויר. השוו בין סוגים שונים של כריות והכירו את ההבדלים בין מילוי כותנה, נוצות או פוליאסטר. תנו עדיפות לכריות איכותיות המיוצרות מחומרי לטקס או ויסקו אלסטי אך בדקו את החסרונות והיתרונות של כל אפשרות.

כמה עולות כריות שינה איכותיות?

מחיר הכרית נקבע לפי היצרן ואיכות חומרי הגלם. עדיף להשקיע בכריות שינה איכותיות מאשר לסבול מירידה בתחושת הערנות. התאימו בין תנוחת השינה לכרית ושימו לב לתמיכה.

טווח המחירים של כריות שינה רחב מכפי שנהוג לחשוב והוא נע בין מאות לאלפי שקלים. מצד שני, במחיר ממוצע של 100-200 ש"ח תוכלו להשיג כרית איכותית שגם תשרת אתכם נאמנה לאורך זמן.