טיפים לארוחת בוקר בריאה ומזינה

כמה פעמים שמעתם את המשפט – ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום? סביר מאד להניח ששמעתם אותו עוד כאשר הייתם ילדים ורצתם החוצה כדי להספיק להגיע בזמן לבית הספר. עכשיו אתם מבוגרים והילדים שלכם מסרבים לאכול את ארוחת הבוקר. אולי גם אתם מסתפקים בכוס קפה חטופה, ואולי אתם מרגישים שאתם כלל לא רעבים. איך תוכלו להתווכח עם הילדים כאשר אתם בעצם מזדהים עמם? מצד שני, בעולם של היום – כאשר לחצי היומיום גדלים, וכשהילדים צורכים שפע מזון מעובד ולא בריא – איך נוכל לשלוח אותם בלב שקט ליום ארוך מבלי שאכלו דבר?

טבח

טבח

ובכן, כמו במקרים רבים אחרים, האמהות שלנו צדקו. לא זו בלבד שארוחת הבוקר חשובה במיוחד – היא חשובה אפילו יותר בתקופת הגדילה. לא פחות חשובה היא איכות המזון שאנחנו מכניסים לפה בשעות הללו. כדאי להעדיף פחמימות מורכבות, פירות וירקות שיעניקו תחושת שובע לטווח ארוך, ובוודאי לא את החטיפים מלאי הסוכר שהילדים חוטפים תוך כדי ריצה. ארוחת בוקר בריאה ומזינה, כמו רוב הדברים החשובים בחיים, מתחילה בהבנה שמדובר בנושא חשוב. אחרי ההבנה יש לטפל בהתנגדות של עצמכם ושל בני הבית – הרי אפשר לקום מעט מוקדם יותר, אפשר להרגיל את הגוף לארוחה החשובה הזו וכמובן – אפשר להתחיל את היום ברגל ימין ועם חיוך במקום בלחץ ועם תזונה גרועה.

ארוחת בוקר כמו שצריך

אחרי שהחלטתם שמדובר בנושא חשוב שמצדיק את ההשקעה שלכם – גשו לאינטרנט בחיפוש אחרי מתכון לארוחת בוקר שיהיה קליל, בריא וגם טעים. אתם לא רוצים משהו שדורש הכנה מרובה, כי בכל זאת יש עוד דברים שצריך לדאוג להם בשעות הבוקר הלחוצות. חפשו אחרי מתכון לארוחת בוקר שלא יעורר בילדים התנגדות. ולבסוף – חשבו על הבריאות ועל האיכות של המזון. נשמע כמו משימה בלתי אפשרית? גרנולה ביתית, דייסת קוואקר, חטיפים ומאפים בריאים וביתיים שאפשר להכין מראש בקלות – הרשת גדושה ברעיונות מופלאים. ואם יש יותר זמן אפשר לחשוב גם על לביבות או פנקייקים שמשלבים רכיבים בריאים כמו קמח מלא, יוגורט או שיבולת שועל.

הילדים שלכם זקוקים לדלק של ארוחת בוקר בריאה, למאכלים שיתפרקו לאט ויסייעו להם להעביר את היום בצורה טובה יותר. תופתעו לגלות איך ארוחת בוקר איכותית משפיעה בהדרגה על איכות חייה ועל התפקוד של המשפחה כולה. וזאת בלי שהזכרנו את ההיבט הפסיכולוגי החשוב של ארוחה שקטה ורגועה בהרכב משפחתי.