המדריך לתכנון נכון של המטבח

המטבח נחשב לאחד החדרים החשובים ביותר בבית, אם לא המרכזי מכולם. הוא המקום העיקרי שבו יתכנסו בני הבית יחדיו, והמקום אליו יתנקזו ביקורי אורחים בו. אין זה פלא, כתוצאה מכך, כי תכנון המטבח מקבל חשיבות רבה בכל בית ובית. איך בדיוק ניתן לעשות זאת על הצד הטוב ביותר?

המפתח: שילוב בין פרקטיקה לאסתטיקה

מטבח שמתוכנן היטב חייב, קודם כל, להיות נוח לעבודה. זה קשור, במידה רבה, לאופן הארגון שלו. וזה לא רק הצורה והגודל של ארונות המטבח, למשל, אלא גם מאפיינים הקשורים גם לחלקים קטנים יותר בו, לרבות מכשירי מיקרוגל, טוסטרים או מכונות קפה. רצוי ליצור מטבח שיהיה מרווח, חסכוני במקום, וכן יתאים למאפיינים של בני הבית. בית הכולל ילדים אשר נדרשים, מדי פעם, להשתמש במיקרוגל להכנת אוכל, לא יוכלו לעשות זאת כשמיקומו של המיקרוגל נמצא מעלה, רחוק מהישג ידם.

מן העבר השני של המשוואה, לא ניתן להתעלם מכך שמטבח צריך להיות מאופיין גם ברמות גבוהות במיוחד של אסתטיקה. זהו, כאמור, אחד החדרים המרכזיים בבית. הוא נמצא במרכז תשומת הלב, וגם כשלא נעשה בו שימוש מתבוננים עליו (ישיבה בסלון, למשל). ההעדפה של רבים היא למטבח מעוצב לעילא, בגוונים נוחים לעין, ושבו כל הרכיבים קולעים לטעמם של בני הבית: החל מהכיור, דרך מבנה מגירות האחסון ועד לידיות של כל ארון.

התאמה לצרכים

גם כאשר משיגים את מטרת העל שהוזכרה מעלה, צריך לזכור שמטבח צריך לא רק להתאים למאפיינים של בני הבית, אלא גם לאופן השימוש שלהם בו. הדברים אמורים, למשל, לגבי מגירות האחסון. משפחות שלמות בוודאי זקוקות לשטח אחסון רחב במיוחד, ולכן הארון המתוכנן חייב להצטיין בכך. עבור צעירים להם מספר קטן (יחסית) של מוצרי מזון וכלי מטבח, המטבח יכול בהחלט להיות קומפקטי הרבה יותר.

משטחי הכנת האוכל מהווים גם הם מרכיב חשוב ביותר בבחירה. מטבח מתוכנן היטב חייב להתאים לסוג האוכל שעתיד להיות מוכן בו, ולכמויות השימוש של בני המשפחה. אם מתבוננים על השיש, למשל, ברור שחשוב להגדיר מראש את הגודל המצופה שלו, בהתחשב ברכיבים השונים: כיור, מתקנים לייבוש כלים, מכשירי חשמל וכן הלאה. משטח עבודה תואם יכול, במצבים אלה, להצעיד את המטבח קדימה.

תכנון מטבח הוא שאלה של סגנון

הנקודה האחרונה שחשוב להדגיש היא שתכנון מטבח ועיצובו הם, במידה רבה, שאלות של אופנה. לא רק הטעם האישי של בני הבית צריך להשפיע על הבחירה, אלא גם מגמות שונות המאפיינות את התחום כולו. הבחירה העיקרית, בהמשך לכך, היא בין מספר סגנונות עיקריים, כל אחד מהם בעל השפעה על הרושם המושג מהמטבח כולו.

מטבח בסגנון כפרי, מבוסס על גווני חום או שמנת, יכול להיות פתרון מצוין למשפחות המעוניינות במידה של נוסטלגיה בבית שלהם, ולהרגשת חמימות שמקיפה אותם. לעומת זאת, מטבח בסגנון היי-טקי, עם קווים נקיים ובהירים, אידיאלי לבעלי מטבח קטן המעוניינים "להגדיל" מעט את נפחו.