הכסף הגדול – טיפים לגיוס הון למיזם מבטיח

מיזמים חדשים בתחום ההיי טק מכונים חברות סטארט אפ או חברות הזנק בעברית, וההשקעה בהם נחשבת להשקעה בעלת סיכון מאד גבוה. אך עם זאת אין השקעה שיכולה להיות כדאית יותר במידה והמיזם מצליח. הסיכון הגדול הוא נגזרת של הסיכוי הגדול ומי שרוצה להיות חלק מעולם תזזיתי ודינאמי זה חייב להביא את הנתונים הללו בחשבון. גיוס הון לסטארט אפ מתחיל ברעיון טוב ובתוכנית עסקית ממוקדת, מקצועית ובהירה.

תוכנית עסקית עבור גיוס הון לסטארט אפ

תוכנית עסקית חייבת להיכתב בצורה מקצועית, בשפה שהמשקיעים מכירים ובפורמט מקובל. למי שכותב תוכנית עסקית בפעם הראשונה מומלץ לקבל סיוע מקצועי כדי להוציא תחת ידו את המסמך המלהיב והאמין ביותר שניתן להפיק בתנאי הפתיחה שלו. תוכנית עסקית היא המסמך שמאפשר למשקיעים לבחון את המיזם החדש ואת הפוטנציאל הכלכלי שלו. על התוכנית להציג את הרעיון, את ניתוח השוק, האסטרטגיה למימוש הרעיון וכדומה. תוכנית עסקית מקצועית היא הבסיס עבור גיוס הון לסטארט אפ כמו לכל מיזם אחר.

מיזם סטארט אפ

סטארט אפ הוא מיזם חדש כאשר הכוונה היא ברוב המקרים לתחום ההיי-טק. המיזם נוצר במטרה לפתח מוצר או רעיון ייחודי שמצריכים תהליכי פיתוח מורכבים ויקרים. תהליך זה יכול להימשך מספר שנים לפני שניתן יהיה לפנות לצדדים המסחריים היישומיים של הרעיון. מכאן ניתן להבין למה השקעה בסטארט אפ נחשבת בעלת סיכון כה גדול. גיוס הון לסטארט אפ, המאפשר גיוס עובדים כדי לפתח את המוצר או הרעיון מגיע בדרך כלל מקרנות הון סיכון, חממות טכנולוגיות או ממשקיעים פרטיים. גיוס הון לסטארט אפ מתחיל הרבה לפני המכירה והאפשרות לרווחים ולכן גיוס הון כזה לא פשוט והוא מצריך רעיון מעולה ותוכנית עסקית לא פחות טובה.

איך להכין תוכנית עסקית טובה

מכל האמור מסתמן כי הכנת תוכנית עסקית טובה חשובה לא פחות מהרעיון עצמו. גיוס הון לסטארט אפ מצריך גיוס אנשים שמבינים לא רק בצד המקצועי והטכנולוגי, אלא גם אנשים מתחום הפיננסים והכלכלה על מנת להכין את התוכנית העסקית הטובה ביותר. תוכנית עסקית טובה לגיוס הון לסטארט אפ חייבת להכיל את כל המידע הרלוונטי אודות המוצר בצורה מתומצתת ועניינית. אין צורך לייגע את המשקיע בתיאורים טכנים ארוכים, אלא לספר לו אודות המוצר ועל ייחודיותו. יש להרחיב על שלבי הפיתוח הטכנולוגי של המוצר כולל הצורך של השוק במוצר זה, ניתוח השוק הקיים, ותוכניות או אסטרטגיות לשיווק עתידי ותחזית פיננסית עתידית.

הכנת תוכנית עסקית טובה מסייעת לחשב את שווי המיזם ואת כמות הכסף הנדרש בכל שלב משלבי הפיתוח של המוצר החדש. חשוב לזכור כי מעבר למטרה הראשונית של גיוס הון לסטארט אפ מסייעת התוכנית העסקית גם להוציא את המיזם לפועל ולהגיע לשוק הנכון ובזמן הנכון.