איך עובד רכב חשמלי?

בשנים האחרונות אנחנו זוכים לראות יותר ויותר רכבים חשמליים בכבישים. היתרונות שלהם הם רבים, ובראש ובראשונה הם חסכוניים ומזהמים פחות מרכבים שאינם חשמליים. רכב חשמלי מבטיח חוויית נהיגה אחרת, שקטה יותר ונקיה יותר, ואלה רק חלק מהסיבות מדוע יותר ויותר נהגים עוברים לנהיגה חשמלית. יש מי שעדיין מתלבט אם בכלל כדאי לו לעבור לנהיגה ברכב חשמלי ולא ממש יודע איך עובד רכב חשמלי או האם עליו לרכוש מטען לרכב חשמלי – הנה כמה פרטים שיוכלו לעשות לכם סדר.

איך טוענים אותו?

טעינת רכב חשמלי מתבצעת עם מטען ייעודי. כמו כן קיימות תחנות טעינה ברחבי הארץ, ואם אתם משתמשים ברכב באופן שוטף, תוכלו להשתמש בטעינה באמצעות תחנה שבה ניתן להשאיר את הרכב כמה שעות. הרעיון הכללי בכל הנושא של טעינת רכב חשמלי הוא שאפשר בנוחות להטעין אות הרכב ליד הבית וגם במקום העבודה. טעינת הרכב החשמלי בבית מתבצעת עם מטען ביתי. מסיבה זאת חשוב לעבוד עם מטען איכותי דיו על מנת ליהנות מזמן טעינה קצר וכמו כן מנסיעה זמן רב יותר ברכב.
כאשר מעוניינים לטעון את הרכב החשמלי בצורה מהירה, יש להשתמש בתחנת טעינה אשר כוללת גם אפשרות לטעינה מהירה. הטעינה המהירה חשובה במצבים שבהם הזמן קצר ויש צורך להטעין את הרכב או במהלך נסיעות ארוכות.

סוג הרכב המתאים

יש מספר סוגים של רכבים חשמליים, כאשר ניתן לבחור את זה המתאים במיוחד עבור הצרכים הספציפיים שלכם. סוג אחד של רכב חשמלי הוא כזה אשר עובד באמצעות חשמל מסוללה. כמו כן ישנו סוג של רכב חשמלי שבו יש סוללה נטענת אשר מאפשרת טעינת רכב חשמלי בקלות וכמו כן כולל הרכב גם מנוע שריפה המשמש כגיבוי לסוללה החשמלית. סוג שלישי של רכבים חשמליים עובד באמצעות מנוע שריפה יחד עם מנוע חשמלי שאינו מתחבר לחשמל ועובד לסירוגין. לכל סוג של רכב יש מטען לרכב חשמלי אשר מותאם לו. קיימים כמובן הבדלים גם ברמת המחירים של כל דגם, ולכן החליטו מראש מה התקציב המקסימלי שלכם ובהתאם לו תוכלו להחליט באיזה רכב ודגם לבחור.

טוב לסביבה – ולכיס

היתרונות בשימוש ברכב חשמלי הם רבים. טעינת רכב חשמלי יכולה להיעשות בבית או במקום העבודה בצורה פשוטה, העלויות של שימוש ברכב כזה נמוכות משמעותית מאלה של רכבים אשר מופעלים בדלק. בנוסף לכך קיימות הטבות שונות מטעם המדינה עבור מי שמשתמש ברכב חשמלי ועל כן, המעבר לנהיגה ברכב חשמלי הוא מאוד משתלם. יתרון מהותי לא פחות מכל השאר הוא היתרון הסביבתי, משום שמדובר ברכבים שמזהמים פחות מרכבים המונעים על ידי דלק. רכבים חשמליים מאפשרים גם חוויית נהיגה נעימה יותר משום שהם שקטים בצורה ניכרת מרכבים אחרים, וזה כבר יתרון לכשעצמו בנהיגה בכבישים העמוסים והלחוצים ממילא.