איך לעצב חדר ילדים באופן אישי ומיוחד?

חדרי ילדים הינם מבין החדרים החביבים בבית. הורים משקיעים רבות בגידול ילדיהם וברווחתם. הם רוכשים או בונים בית, בין היתר. מתוך מחשבה על חדרי הילדים, ולאחר הכניסה אליהם משקיעים מאמץ רב בעיצובם.  חדרי ילדים הינם חדרים פרטיים המשמשים באופן בלעדי אותם, אבל שלא כחדרי ההורים, נכנסים אליהם גם אורחים, ובעיקר חברים לגיל ולספסל הלימודים. בעקרון, חדר ילדים משמש לפעילויות שונות מלבד שינה. הוא נועד להכנת שיעורים, לאירוח, למשחקים, לצפייה בטלוויזיה ועוד, ויש צורך לקחת בחשבון את כל הפעילויות הללו כשמגיעים לתכנן אותו. חדרי ילדים אינם גדולים במיוחד ולרוב הינם בני כ 12 – 16 מ"ר.

מה חשוב שיהיה בחדר הילדים?

יש צורך לשלב בין הצרכים היום יומיים שיש לבנים או לבנות ובין הרצון לעצב חדר נאה ואוורירי המתאים לילדים בגילאים שונים. חדר ילדים בגיל צעיר יהיה שונה מזה של מתבגרים. ילדים הינם תזזיתיים ואינם מקפידים יתר על  המידה על סדר, ויש להתאים את הריהוט בהתאם. הכוונה היא לארונות, מגרות, שידות, מדפים  ומקומות אחרים נוספים לאחסון. יש צורך למצוא מקום לחפצים גדולים כמו ילקוטי בית ספר, אביזרי ספורט, משחקי כדור וכדומה. כדאי לשלב גם מקומות פתוחים להנחת פרטי נוי. בנוסף לארונות, יש צורך למצוא מקום לשולחן הכתיבה ולמערכת המחשבים שמותקנת עליו, ובנוסף, למיטה. שלושת פרטי ריהוט אלו תופסים נפח רב ויש לבחור אותם על פי צרכי הילד האישיים.

בחדרי בנות

בחדרי בנות יהיה ארון בגדים המותאם לצרכיהן, שידת איפור, מראה יפה ופרטי נוי כמו וילונות, שטיחים, כריות, תמונות, אגרטלים קטנים וכדומה. הצבעים השולטים אצל בנות הם אדומים, ורודים וסגולים למיניהם ועל פיהם ייבחרו צבעי הקירות, הטפטים, הרהיטים, ידיות הרהיטים, הוילונות ועוד. מומלץ להקפיד ולבחור לא יותר מ3 גוונים כדי לקבל הרמוניית צבעים טובה. טיפים שונים שניתן לתת הם: בחירת שטיחים עגולים שישברו את מראה החדר המרובע, אהילים נחמדים שתורמים לאור רך ונעים, מנורות לילה המוסיפות אינטימיות, פופים שמונחים בפינות החדר שניתן לשבת עליהם וכדומה.

בחדרי בנים

חדרי בנים מאופיינים בצבעים שולטים של כחול וירוק לגוניהם וגם כאן מומלץ לשלב מספר מצומצם של גוונים. אפשר לחילופין להדביק טפטים על אחד הקירות או  יותר, ובנים אוהבים תמונות של ספורטאים ידועים, של דמויות מעולם הקולנוע, של נוף עירוני ועוד. גם בחדרי בנים כדאי לחשוב על פריטים דוגמת: כריות, שטיחים, וילונות ואחרים המוסיפים צבע וחום לריהוט תופס הנפח. כדאי לבחור מדפים, מתלי בגדים ואביזרים שימושיים אחרים שיוסיפו נוי ותחושת יצירתיות לחדר. ככלל, יש לתת לכל ילד יכולת להביע דעתו ולבחור בעצמו את הפריטים השונים המתאימים לטעמו ולאופיו, כי אחרי הכול, הוא זה שגר בחדר ומארח בו את חבריו. עיצוב כל חדר באופן מיוחד יהלום באופן אישי כל בת או בן ויהפוך את השהייה בחדר למענגת.