בחירת מקלחונים וברזים

 

במרבית הבתים בישראל ניתן למצוא מקלחוני רחצה. מעצבי הדירות בוחרים במקלחונים מסיבות שונות ומגוונות: אילוצי מקום בחדר האמבטיה, תקציב, העדפה אישית וכמובן – טעם עיצובי. בעוד שבעבר המקלחונים נטו להיות פונקציונאליים לחלוטין, כשהם משלבים וילון תלוי ומגב רצפה, כיום הם מהווים פריט עיצובי לכל דבר ועניין שמעניק גוון ואווירה לחדר האמבטיה. בבתים מרווחים רבים מציבים מקלחון לשימוש לצד האמבטיה, כדי שניתן יהיה לבחור באופן הרחצה הרצוי לפי התחושה ביום הספציפי.

שיקולי בחירת מקלחון

כאשר באים לבחור מקלחון, יש לשקול את מיקומו, דרך הגישה אליו ואילוצים שישפיעו על התקנתו, כגון: אופן הפתיחה והתקני האינסטלציה הקיימים. נושאים נוספים שכדאי לתת עליהם את הדעת הינם כמובן הבטיחות והעמידות. יש לוודא שהמקלחון אטום היטב, כדי שלא יגרמו נזקי מים לסביבת המקלחון ושהמקלחון עצמו עמיד ואיכותי ויעמוד בשימוש מתמשך ויומיומי. בנוסף יש לוודא שהזכוכית מותאמת לתקני הבטיחות ושהרצפה מותאמת למניעת החלקה. מהסיבות הללו יש לבחור במשווק אמין אשר דואג למקלחונים במגוון רחב באיכות גבוהה.

כאשר מגיעים לחלל התצוגה מגלים שהאפשרויות לעיצוב המקלחון הן בלתי נדלות: מקלחונים מעוגלים, ריבועיים, מלבניים ובגדלים משתנים. מובן שמיקום המקלחון והחלל המוקצה משפיע גם על העיצוב ועל הבחירה: קיימים מקלחונים פינתיים, מקלחוני הזזה ומקלחונים חזיתיים עם מחיצות קבועות או ניתנות להזזה. במקלחון ניתן לשלב זכוכית שקופה, זכוכית אטומה ואפילו זכוכית צבעונית. בבחירת העיצוב כדאי לקחת בחשבון את ההעדפות של בני הבית: עבור אנשים רבים המקלחת היא מקום מפלט שנעים לשהות בו, וכדאי לבחור עבורם מקלחון מרווח באווירת ספא. אחרים יעדיפו מקלחון פונקציונאלי החוסך במקום לדירות קטנות או לחדרי אורחים, וזאת מבלי להתפשר על האסתטיקה ונוחות השימוש. מכיוון שהמגוון בחנויות המתמחות גדול כל כך, ניתן להתאים את המקלחון לכל טעם וצורך לפי ההעדפה האישית.

מעבר למקלחון עצמו יש להקדיש מחשבה למראה הברזים. בעבר ראש המקלחת היה פריט עיצובי פשוט, אבל היום קיים מגוון ברזים אינסופי. בחנות מובחרות תוכלו למצוא ברזי מפל, ברזי גשם, ברזי נביעה, כאלו עם תאורת לד, ברזים מעוגלים בעיצובי רטרו וברזים מודרניים המעוצבים בקווים ישרים – במגוון גוונים, גימורים ועיצובים. מובן שיש להתחשב במטרת הברז: כך למשל למטבח יתאים ברז גבוה המותאם לכיור הכלים. במקלחת עצמה או בתוך האמבטיה, כדאי לתת את הדעת לגובהם של הילדים. כאשר מתקינים ברז בחדר האמבטיה או במטבח הוא אמור להשתלב באווירה הכוללת ולתרום לתחושה שהחדר מקנה.