איך מאבטחים את הבית מפני פריצה

בעת שיפוץ נכס קיים או בניית נכס חדש מומלץ לתת את הדעת על שיקולי האבטחה ועל הגנת הבית מפני פריצות. יש לדעת שמתרחשים בישראל מדי יום ביומו ניסיונות פריצה רבים ומתוחכמים. ככל שהנכס שלכם מוגן יותר גובר הסיכוי שהפורצים יבחרו בנכס אחר שההגנה עליו פחותה. מומלץ לבחור בפתרונות אבטחה איכותיים ובולטים אשר ישמשו הן להגנה בפועל והן לצורכי הרתעה.

 

אבטחת- הגנת הבית

ההגנה על הבית מתחילה ממש מתוכנית הבנייה שלו. העיצוב צריך לכלול סורגים על החלונות – ובמיוחד על גבי חלונות שנמצאים בקומת הקרקע. דרך נוספת להגן על החלונות היא תריסים חזקים ומנעולי חלונות איכותיים. דלתות הכניסה חשובות ביותר – רכשו דלתות ממוגנות והתקינו צילינדר מהאיכות הגבוהה ביותר. בנוסף מומלץ להתקין מערכת אזעקה, אשר עשויה לגרום לפורץ להימלט לאחר הפעלתה או אפילו להרתיע אותו מביצוע הפריצה מלכתחילה. כאשר שוקלים את עלות המערכת כדאי לקחת בחשבון שחברות הביטוח מורידות את מחירי הפוליסות השונות בהתאם לרמת האבטחה על הבית.

כאשר מתכננים את ההגנה על הנכס מומלץ להתייעץ עם חברת אבטחה. חברה מסוג זה היא חברה המתמחה במצבים הדורשים שמירה ואבטחה על נכסים. החברות מעסיקות מאבטחים, סיירים ומוקדנים שתפקידם להגן על הנכס המאובטח. מרבית חברות האבטחה מציעות פתרונות אבטחה אלקטרוניים כגון מצלמות, מערכות הקלטה וכמובן – מערכות אזעקה.

מערכות האזעקה מתבססות לרוב על גלאי נפח שמופעלים בחצר ומסוגלים לזהות תנועה אנושית (להבדיל מתנועה של חיות מחמד או חיות בר). המטרה היא לבלום את ניסיון הפריצה כבר בחוץ באמצעות הפעלת האזעקה. סוג נוסף של גלאים הוא הגלאי המגנטי אשר יותקן על דלתות וחלונות המועדים לפריצה. אמצעי אחר שיכול להפעיל את האזעקה הוא מצלמות נסתרות המותקנות ברחבי הנכס וישמשו גם לזיהוי הפורצים.

בנוסף, קיימות כמה עצות פשוטות אשר עשויות להגן על הבית במידת מה:  השארת תאורה במיקום בולט, ביום ובלילה, מייצרת אשליה של פעילות. יצירת מראית עין של בית פעיל בעת נסיעה או חופשה עשויה להרחיק פורצים שמחפשים הזדמנויות, ובהקשר זה חשוב במיוחד להקפיד על איסוף דברי הדואר ומניעת הצטברותם. אין לספר ברשתות החברתיות על היותכם בחופשה. כספות יפתו את הגנב להתמקד בהן, מומלץ להשאיר את דברי ערך במקומות קשים לאיתור ולא צפויים. כל תקלה במערכת האבטחה (כגון מצלמה מקולקלת) או הפעלה של מערכת האזעקה דורשים התייחסות מידית – דווקא מקרים שנראים קלי ערך עשויים להצביע על ניסיון פריצה.