הדברים הקטנים בבית, לפעמים עושים את ההבדל הכי גדול….

 

רק כשאנחנו ניגשים לשפץ או לבנות בית אנחנו יכולים באמת להבין כמה פרטים מכיל בית ממוצע, סטנדרטי. אין סוף לדברים שאנחנו צריכים, או, נכון יותר, חייבים שיהיו לנו כדי שהבית יתפקד. מברזים לשטיחונים, מדפים, גורס אשפה, מכסי אסלות וקצרה היריעה מלמנות את הכל… בימינו המבחר יכול לשגע את ה"משפץ" הממוצע – זה שמחפש לשדרג את ביתו ולא לחסל את כל חסכונותיו! חיפוש קצר אחר אביזר פשוט – כמו מכסה אסלה – יניב פירות כה רבים של אפשרויות בלתי נגמרות – חומרים שונים, טקסטורות, צבעים ועוד, שצריך הרבה זמן כדי למפות את כל מה שיש לחברות של היום להציע בתחום כה טרוויאלי.

כשאנחנו נכנסים לפרוייקט שיפוץ חשוב לגבש חזון. על מה אפשר להתפשר, ועל מה בשום פנים לא מתפשרים ומשקיעים את הכסף. דבר נוסף, כדאי להבין שלפעמים מרוב שפע – כבר לא רואים את הברז! שיטת העבודה היעילה והנוחה ביותר היא למצוא ספק אמין, שמציע מגוון מוצרים רחב, במחירים משתלמים ולרכוש דרכו כמה שיותר מוצרים. לא תצאו מהחיפושים אם כל ידית וכל מכסה אסלה יגיעו מספק אחר. בקנייה מרוכזת, תמיד תוכלו גם לבקש הנחה.

כשהפינוק הופך לחיוני

כשמשפצים, יש את הדברים ההכרחיים, ויש את הפינוקים שניתן להוסיף. קורה לא פעם שמה שהגדרנו פעם כ"פינוק", הפך להיות חלק בלתי נפרד מן היומיום שלנו, ואנחנו לא מצליחים לדמיין איך חיינו לפניו… דוגמא מצוינת לכך היא גורס האשפה. מתקן שמחברים מתחת לכיור ושטוחן וגורס את השאריות (אלו שאף אחד אף פעם לא נהנה במיוחד להרים ולהעביר לשקית האשפה) ומעביר אותן היישר לצינור הביוב. גורס אשפה הוא פתרון גאוני לייעול העבודה במטבח ושמירה על סטריליות וניקיון באזור העבודה השמיש ביותר בבית. הגורס הפך סטנדרט בשיפוץ ובניית מטבח, כשהוא מקל ומשדרג את החיים.

לסיכום – עולם המוצרים לבית הוא עולם מגוון, עשיר ובלתי נגמר, ובסופו של יום – טוב שכך. מגוון המוצרים השונים הופכים את חיינו לנוחים יותר, אסטתיים יותר ואף מהנים יותר. הבעייה מתחילה כשאנחנו לא יודעים לכוון את המשאבים שלנו בצורה המירבית לצרכים שלנו, כאן כדאי, בתחילתו של פרוייקט, לשבת ולארגן סדר עדיפויות מובנה ומפורט ככל הניתן. לאחר מכן, לערוך חיפוש מקיף אחר הספק הנכון והמתאים, החנות הטובה ביותר עבור צרכינו שתתן לנו את מענה על חלק רחב מצרכינו, ולא רק עבור מוצר אחד! כך נוכל לחסוך הרבה כאב ראש בחיפושים.