איטום גגות- כי אי-אפשר בלי

אנשים רבים מוותרים על כל הקשור אל איטום הגג בבניין ביתם וזאת משום הטענה שיש דברים דחופים יותר לתקן בבניין. במאמר זה נסביר מדוע חשוב לא לוותר על איטום של גגות ומה יכולה להיות התוצאה של דחיית התיקון.

הגג שלנו הוא אחד החלקים החיצוניים החשובים ביותר בביתנו. תפקידו של חלק זה הוא להגן על הבניין או הבית מפני קרני השמש היוקדת ולמנוע מצב של נזילות ורטיבות אל תוך המבנה. רוב האנשים שוכחים את תפקיד הגג ונוטים לדחות את כל הקשור אל איטומו משום שהם אינם מעריכים בצורה נכונה את חשיבות האיטום. מי הגשמים עליהם אנו מדברים יורדים דרך המרזבים אך פעמים רבות (בעיקר בסופות) המרזבים נסתמים מעלים ולכלוך אחר, אותו מביאה הסערה ולכן המים הופכים ל- "דיירי קבע". כלומר, מים עומדים. אם קורה והגג אינו אטום כהלכה מים אלו יכולים לנזול דרך הסדקים לתוך הבניין ולגרום לנזקים קשים למבנה, דבר שיכול להביא גם לירידת ערך של הבניין.

 

כיצד אוטמים את הגג?

ראשית כל חשוב לקחת בחשבון שרק מומחים בתחום יכולים לבצע עבודות איטום גגות. לא פעם ולא פעמיים אנשים מחליטים לשכור את שירותיהם של מומחים בהתאם להצעת המחיר האטרקטיבית ולא על פי המומחיות שלהם. דבר זה יכול להתברר מהר מאוד כטעות, שכן אדם שלא אטם את הגג כהלכה מחזיר אתכם לאותו מצב בגינו פניתם אליו. נכון להיום תפקידם של מומחים שעוסקים באיטום של גגות הוא לבדוק את הגג שלכם ולומר לכם מהו סוג האיטום שרצוי לעשות בו. חשוב מאוד לוודא שמדובר על אדם שיכול לספק לכם קבלות בגין תשלום, אדם בעל ניסיון ובעל מוניטין מוצלח בתחום. חשוב לזכור שיש הרבה 'חאפרים' בתחום ולכן תמיד יש לבדוק מיהו אותו מומחה אליו אתם פונים למטרת איטום הגג שלכם, שהוא משתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר לאיטום ושהוא מוכן לספק לכם אחריות בגין האיטום.

 

יש סוגים שונים של טכניקות איטום והמומחה צריך לבדוק את הגג שלכם ולהמליץ לכם על השיטה הטובה ביותר. חלק מאותם סוגי איטום היא זיפות באמצעות זפת חמה – שיטת איטום זו היא שיטה קלאסית אותה מיישמים שנים רבות ושיטה בעלות נמוכה וזאת ביחס לשאר השיטות. השיטה מתאימה בעיקר לגגות שטוחים. שיטה נוספת היא שיטת היריעות הביטומניות המולחמות על הגג כאשר הן מונחות אחת על השנייה, שיטה זו אטרקטיבית ביותר משום שהיא עמידה לאורך זמן ומתאימה לגגות שטוחים. ניתן לאטום גם באמצעות סוגים שונים של חומרי אקריליים בעיקר כאשר מדובר על גג בטון כאשר הבטון חשוף. חומרים אלו בדרך כלל זולים והאיטום מתבצע במהירות ובקלות.