מיחזור אלקטרוניקה – מה זה מיחזור אלקטרוניקה?

העולם בו אנחנו חיים הוא עולם בו לכל מוצר או לכל חפץ יש תחליף. אנשים רבים נוהגים להחליף את מוצרי האלקטרוניקה שלהם באותה התדירות שבה הם מחליפים בגדים בארון הבגדים שלהם. כיום כל יום יוצא מכשיר אלקטרוני מתוחכם, מתקדם ואיכותי יותר מהמכשיר שקנינו רק אתמול. כולנו רוצים שיהיה לנו מכשירי אלקטרוניקה הכי טובים שיש ולכן אנחנו מחליפים אותם חדשות לבקרים.

האם תהיתם מה קורה למכשירי הפלאפון או המחשב שלכם לאחר שאתם זורקים אותם לפח וזונחים אותם? רוב מוצרי האלקטרוניקה נזרקים לא משום שהם לא טובים אלא בגלל שהם כבר לא הכי טובים. במקום לזרוק את המחשב הישן שלנו או את הפלאפון החכם הישן שלנו לפח אנחנו יכולים למחזר אותם. מיחזור אלקטרוניקה הוא למעשה פירוק של מוצרי אלקטרוניקה ישנים ושימוש בחלקים הטובים שלהם בבנייה של מוצרים חדשים.

 

מיחזור אלקטרוניקה – למה חשוב למחזר מוצרי אלקטרוניקה?

מיחזור אלקטרוניקה הפך להיות מקובל מאוד בשנים האחרונות בכל ארצות המערב. מיחזור מסוג זה חוסך באנרגיה ובזיהום האוויר. למעשה, ניתן לפרק כל מכשיר אלקטרוני לשימוש חוזר. לאחר הפירוק של המכשיר ממימניים את החלקים השונים שלו (זכוכית, פלסטיק, מתכת, סיליקון) וממחזרים כל אחד מהם לשימוש חוזר. כך למשל ניתן להשתמש בשבבים מסוימים כמו כרטיסי זיכרון של מצלמות דיגיטליות, מחשבים, פלאפונים ועוד…, במכשירים חדשים. על ידי מחיקה של כל המידע שנמצא בזיכרון ואתחול מחדש שלו ניתן להשתמש בו מחדש.

 

מיחזור אלקטרוניקה ושמירה על איכות הסביבה

למה בעצם כדאי לנו להתאמץ ולמחזר גם את מוצרי האלקטרוניקה שלנו? העולם שלנו ומשאבי הטבע שלנו הם דברים מתכלים. פסולת שונה גורמת לזיהום האוויר והסביבה שלנו. כאשר אנחנו ממחזרים אנחנו שומרים על איכות הסביבה שלנו. שמירה על איכות הסביבה לאורך זמן ומיחזור של מוצרי האלקטרוניקה והחשמל שלנו בדיוק כמו מיחזור של מוצרי פלסטיק או זכוכית יכולה לסייע לשמור על העולם שלנו נקי ויפה יותר. ככל שנקדים ונתחיל למחזר כך נוכל לתרום יותר לסביבה בה אנחנו חיים ולמעשה לעולם כולו.

חשוב להדגיש שלא רק אנשים פרטיים יכולים למחזר אלא גם מוסדות ציבור וחברות עסקיות. פעמים רבות חברות אשר ממחזרות יכולות לזכות אפילו בהחזרי מס או בהקלות בתשלומים לרשויות בגלל המיחזור. מיחזור מזכה חברות שונות ועסקים בנקודות זכות במשרד להגנת הסביבה (שמחייב פעמים רבות חברות למחזר) והיא גם טובה לתדמית שלנו.