ניהול תיק השקעות – כל מה שצריך לדעת על זה

אם ירשתם סכום כסף מסוים, אם מכרתם את הבית ויש לכם סכום כסף פנוי שאתם רוצים להרוויח ממנו, תוכלו להשקיע את הכסף בדרכים שונות וליהנות מרווחים יפים. אולם, אם אתם לא מכירים את התחום וגם לא את השוק, תצטרכו להיעזר באיש מקצוע המתמחה בניהול תיקים. ניהול תיק השקעות מצריך ידע רב, מיומנות וגם הכרות עם התחום. מנהלי תיקי השקעות נדרשים לעבור הכשרה מתאימה וגם לצבור ניסיון כדי להציע ללקוחותיהם את הטוב ביותר. במה כרוך ניהול תיק השקעות ומה זה בדיוק אומר? התשובה, לפניכם.                                                                                                              coins on a financial chart background

כיצד זה נעשה

ניהול תיק השקעות, וכפי שניתן להסיק משמו, כולל ניהול ותכנון ההשקעות השונות בצורה הטובה ביותר, ללא סיכונים מיותרים ועם תשומת לב רבה מאד לשינויים החלים בשוק. מנהלי תיקי ההשקעות מחפשים עבור הלקוח, בעל המאה, את מקורות ההשקעה האפקטיביים ביותר עבורו, מקורות השקעה שדרכם יוכל להרוויח כמה שיותר. ניהול תיקים נעשה על ידי מנהלי תיקי השקעות המתמחים בכך ומציעים את שירותיהם במסגרת עבודתם בבית השקעות או באופן עצמאי. ניהול התיקים מתחיל בפגישה מקדימה שבה נבחנים מקורות ההשקעה השונים וגם סכום הכסף שאותו מעוניינים להשקיע. מנהל תיק השקעות מבצע את ניהול התיק באופן עצמאי אמנם, אך בכל עת דואג גם לעדכן את הלקוח באשר להשקעות השונות. הלקוח מצידו, חשוב שיהיה עם יד על הדופק, כדי להבטיח שהכסף שלו נמצא בידיים הנכונות.

כיצד מבצעים את ההשקעה הנכונה

מנהל תיק השקעות, האחראי על ניהול תיקים של לקוח אחד או יותר, בוחן את השוק ואת מקורות ההשקעה השונים ובודק באיזה מהם רמת הסיכון היא הנמוכה ביותר, מצד אחד, אך הרווחים הם גבוהים, מצד שני. לעיתים, ישנם מקרים בהם הוא בוחר דווקא באפשרות של סיכון גבוה, שכן דווקא שם ייתכנו רווחים גבוהים במיוחד וכדאיים מאד. אולם, בחירת הצעד ודרכי ההשקעה נעשים תוך התייחסות לפרמטרים רבים ותוך בחינת כל האפשרויות הקיימות. מנהל תיק השקעות, בעודו לבצע את ההשקעה בודק מול הלקוח האם הוא מחפש מקור השקעה לטווח קצר, לטווח בינוני או לטווח הארוך. הוא גם בוחן האם מדובר בלקוח שמוכן לקחת סיכונים או אולי מעדיף דווקא השקעות סולידיות ובטוחות. כל אלה עוזרים לו לקהל את ההחלטה ולבחור את מקור ההשקעה המתאים והנכון ביותר עבור הלקוח, מקור השקעה שיפיק עבורו רווחים גבוהים ויהיה הפתרון הטוב ביותר.