לנהל עסק קטן מבלי ליפול

ניהול עסק קטן במדינת ישראל אינו פשוט ורבים מהעסקים הקטנים והבינוניים שקמים נופלים במהלך השנה הראשונה או השנים הראשונות לקיומם. ישנן מספר סיבות לנפילתם של עסקים קטנים במהירות. חלקם נעוצים באי הכנה מספקת לקראת הקמת העסק, חלקם בשיווק ופרסום שאינם מספיקים, חלקם בניהול לקוי וחלקם גם בכך שאין די פתרונות לעסקים קטנים אשר מפחיתים את הוצאותיהם כפי שקיימים לחברות גדולות באמצעות הטבות לחברה ולעובדיה.  

אי הכנה מספקת

בעלי עסקים קטנים מתחילים את דרכם לעיתים באופן ספונטני, ללא הכנה, ללא חשיבה על כדאיות הקמת העסק או חשיבה מהו בעצם חזונם העסקי והיעדים אליהם הם מעוניינים להגיע. בניית תכנית עסקית בעזרת יועץ חיצוני תאפשר ליזם לראות קודם כל האם הקמת העסק במתכונת אותה תכנן היא כדאית, ואם לא- אילו שינויים כדאי להכניס בתכנית. הדבר יקדים תרופה למכה וימנע טעויות בהמשך.

חברה של אדם אחד

עסק קטן מתחיל לרוב את דרכו כעסק של אדם אחד. ניהול עסק מבחינה פיננסית ואדמיניסטרטיבית הוא מקצוע בפני עצמו ולא כל מתכנת או לחילופין צלם או סוחר מחונן הוא גם מנהל כספים שיעשה את עבודתו במישור הניהולי כפי שצריך. ניהול פיננסי ואדמיניסטרטיבי לקוי הוא פעמים רבות הגורם לנפילתו של עסק קטן. קבלת עזרה מאדם קרוב כמו האישה או הבעל או אדם מקצועי יכולה למנוע ניהול לקוי.

מיתוג העסק והפיכתו למיוחד בתוך רבים

לרוב הקמת עסק אינה המצאה של הגלגל. צלמים, מוכרי אופניים וסוגים נוספים של בעלי עסקים ישנם בשפע בשוק. השיווק והפרסום הם חשובים במיוחד. ראשית יש צורך לעשות מיתוג של העסק ולהגדיר את המיוחד בו גם אם הוא על פניו שגרתי. יש למתג את העסק על פי קהל היעד הפוטנציאלי שלו וכך להפכו למתאים ביותר עבור קהל מסויים.

למצוא דרכים לחיסכון

היום חשיבותם של העסקים הקטנים והבינוניים ידועה. רבים מפנימים כי אלה הם המנוע העיקרי של המשק כולו ולפיכך מתחילים לצוץ פתרונות לעסקים מעין אלה. אחד מהם הוא מועדון צרכנות. מועדון צרכנות מעניק הטבות לעסקים קטנים ובינוניים בדומה לאלה המוענקות בחברות גדולות. הוא משמש כמתווך בין העסק לספק המעניק הטבה כך שההתקשרות עם המועדון היא ווין- ווין לכולם. הספק מרוויח לקוחות נוספים בסדר גודל רחב ואילו בעל העסק הקטן ועובדיו יכולים להנות מהטבות שלא חשבו שישיגו בכל תחום שהוא, החל מרכבים העומדים לרשות החברה והעובדים דרך ארוחות וכלה בנופש וימי גיבוש.