טיפים לעיצוב לוגו מנצח

לוגו הוא לא סתם סמל גרפי שנועד לבדל עסק אחד מחברו. הלוגו הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג של עסק, והוא יכול להשפיע באופן מכריע על האופן שבו ייחרט בית העסק בליבם של הלקוחות. לפיכך, עיצוב לוגואים הוא פרויקט לא פשוט, והוא מצריך יצירתיות, דימיון והרבה מעוף.

5 כללי ברזל שיש להקפיד עליהם בעיצוב לוגואים

  1. פשטות היא התחכום האולטימטיבי, אמר ליאונרדו זה וינצ'י, ולא ידע כמה הוא צדק. לוגואים אמורים להיות פשוטים, נקיים ונטולי יומרה. עיצוב לוגו פשוט ישיג את המטרה טוב יותר, והיא לגרום לצרכנים לזכור את הלוגו ולהיקשר למוצר או לחברה שהוא מסמל.
  2. השימוש בצבעים צריך להיות זהיר, וכדאי להסתמך בעיקר על אדום, תכלת, כחול, ירוק, צהוב, שחור ולבן. גווני צבע שהם פחות חדים עלולים לא לצאת טוב בדפוס, כך שיווצר פער משמעותי בין האופן שבו הם נראו על מסך המחשב בעת שעוצב הלוגו לבין התוצר הסופי לאחר הדפסה.
  3. לוגואים יצירתיים ומוצלחים הם כאלה שטומנים משמעות נסתרת, שקשה לראות במבט ראשוני ביותר, ולעיתים גם במבט שני. כולם מכירים את החץ המפורסם בלוגו של FEDEX, שנמצא בין האות E  לאות X, ושיוצר אפקט "וואו" עם הגילוי שלו. בנוסף, מעביר החץ מסר נוסף, חבוי ונסתר, על אודות תודעת השירות הגבוהה שמאפיינת את פעילות החברה.
  4. יש לכם אייקון? יש טקסט? מצויין. כעת יש לעבוד היטב על השילוב ביניהם ועל הפרופורציה, כך שהם יצרו יחד הרמוניה, ייראו טוב מבחינה וויזואלית, ובאופן שהם יתכתבו זה עם זה באופן מושלם. שחקו עם האפשרויות עד שתגיעו לאופציה הטובה ביותר.
  5. עיצוב לוגו מוצלח חייב לקחת בחשבון את גודל הגופן, את הסוג שלו ואת גודל האותיות. גופנים מסוגים שונים יכולים לשדר אופי שונה, ורצוי לתת לכך את הדעת. גופן תנכ"י למשל ישדר חזות מיושנת וחיבור לשורשים, גופן תלת מימדי יכול לשדר יצירתיות ותחכום וכן הלאה.

לתת לאנשי מקצוע לבצע את העבודה

כאמור, עיצוב לוגואים הוא לא סיפור פשוט כפי שהוא נשמע. רצוי להפקיד את המשימה בידי גורם מקצועי, שיש לו ניסיון בביצוע העבודה ושהיצירתיות שלו אינה יודעת גבולות. קיימות בשוק חברות רבות העוסקות בתחום של עיצוב לוגואים, וניתן בקלות למצוא חברה שהיא מקצועית ביותר, שתודעת השירות שלה גבוהה ושתצליח להפיק בדיוק את מה שרציתם.