על הרכיבים התזונתיים שכדאי לשלב בתפריט היומי

רוצים לשמור על הבריאות שלכם? רוצים לחיות שנים ארוכות, ובעיקר ליהנות מאיכות חיים ברמה גבוהה? אם כן, חשוב שתקפידו לשלב ביום יום שלכם גם תפריט בריא ומאוזן, כזה שכולל את כל הרכיבים התזונתיים החשובים לבריאותנו. תפריט בריא ונכון ניתן להרכבה בעזרת דיאטנית מוסמכת, המתאימה אותו לאורח החיים אך גם משלבת בו בדיוק את כל מה שצריך הגוף לצורך התנהלות תקיפה ולשם תפקוד נכון וטוב יותר.

מה חשוב לשלב בתפריט היומי

אם אתם מבקרים אצל דיאטנית כדי לבנות תפריט יומי בריא יותר, תוכלו לראות שהיא בוחרת לשלב בו מזונות העשירים בוויטמינים, מזונות העשירים במינרלים וגם כאלה שיש בהם לא מעט סיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות, דגנים וקטניות. הסיבים התזונתיים, שאפשר למצוא אותם גם במשקאות שונים, כמו קפה באלאנס למשל, תורמים לתחושת השובע. שתיית קפה באלאנס לאחר הארוחה עוזרת לנו לחוש שבעים יותר ולכן מונעת מאיתנו לחפש אחר נשנושים מיותרים. אכילה של מזונות שיש בהם סיבים תזונתיים עוזרת לשמור על רמות הסוכר בדם וגם עוזרת ליהנות מתהליכים תקינים יותר בגוף, דיאטניות רבות ממליצות לשלב בתפריט היומי סלט ירקות טרי, פירות וגם לחמי בריאות שיש בהם דגנים מסוגים שונים. לצידם גם מנות של קטניות למיניהן וכמובן גם מנות חלבוניות. מדובר ברכיבים תזונתיים שיחד תורמים לגוף לא מעט וחשובים לבריאות שלנו.

שילוב נכון ואיזון – זו התשובה

שילוב נכון בין הרכיבים השונים וגם איזון נכון הם התשובה. אכילה מוגזמת של סיבים תזונתיים כמו אלה הנמצאים בקפה באלאנס או כל רכיב אחר איננה בהכרח טובה, ולמרות היתרונות הרבים של כל רכיב ורכיב. איזון נכון, שבכלל, חשוב וטוב לאורח החיים שלנו ובא לידי ביטוי גם בתפריט היומי, עוזר לתהליכים שונים בגוף להתנהל באופן תקין ומאפשר לנו לחוש טוב יותר. מומלץ להימנע מצריכה רבה מדי של מזונות עשירים בשומנים וסוכרים, שכן כמות רבה מהם עשויה להזיק לא מעט. השומנים והפחמימות חשובים לגוף שלנו אך יש לצרוך אותם בקפידה. בעזרת דיאטנית מוסמכת ניתן לשלב בכמות המתאימה את הרכיבים האלה בתפריט וליהנות מיתרונותיהם השונים ומבלי להזיק לגוף.

אסור לשכוח גם את הפעילות הגופנית כחלק מאורח חיים בריא ונכון יותר וגם את פסק הזמן, שכדאי לקחת מפעם לפעם כדי ליהנות מקצת רוגע ושלווה שחשובים לא פחות. כדאי להתחיל באימוץ ההרגלים הבריאים האלה בגילאים צעירים ולעשות זאת במסגרת המשפחתית המורחבת.