מהם ארונות מטבח איכותיים?

עיסת סיבים עשויה מחלקיקי עץ ודבק, מה מחזיק אותם? תנאי העבודה במטבח דורשים עמידות בלחצי חום, לחות, ומשקל. וכמובן מה נמצא אצל היבואניות והחברות ברחבי הארץ ואיך לדאוג לקבל טיב חומרי גלם איכותי, בואו נבין מעט לפני שנשלם.

סוף מעשה במחשבה תחילה

יצרניות מטבחים (וכמובן גם ארונות מטבח) בארץ ובאירופה עושות זאת באמצעות שבבית דחוסה, שהיא פלטת עיסת דבק ושבבי עץ, הנקראת בשוגג בציבור ובקרב הנגריות הפרטיות סיבית.

החומרים שבדרך כלל ירכיבו את גוף הארון שלכם דומים בכל רחבי העולם והם: לבידים ("דיקט" ו"סנדוויץ, M.D.F ,( שבבית, ועץ מלא. הסנדוויץ' מכיל דבק הפולט גז מסרטן אל האוויר בשם 'פורמלאיד', גז זה יכול לסכן את יושבי הבית, נמנע זאת באמצעות רכישת מטבחים מחברות, יבואניות או נגריות המחזיקות בתו-תקן הבוחן ובודק פלטה זו לעומק.

הפרזול המיוצר בעולם ונמצא בשימוש גם בישראל הותאם לארונות המיוצרים מחומרים אלו. חומר נוסף המקובל לשימוש בדלתות של ארונות מטבח הנו סיבית. ה- MDF הינו פלטה עשויה עיסת דבק וסיבי עץ מאוד דקים. היתרון הבולט שבו הוא בהתאמה לצביעה ולאפשרויות עיצוב בחריטה.

ומכאן פשוט עשו את החישובים שלכם על מנת להגיע להחלטה מאיזה חומר תרצו שיורכבו ארונות המטבח שלכם לעשרים שנה הקרובות, אמיד וחזק, או ששווה לבחון פשרה כזו גם על חשבון בריאות ואיכות המטבח בעוד 10 שנים.

טיפים: רשימת ארונות מטבח איכותיים ב-Amitbachim.co.il (אקרמן מטבחים), ואפשרות לקבל הצעות מחיר מכל חברה ויצרן באתר.

המלצת איכות מבית אקרמן מטבחים

השתדלו לרכוש מיצרני מטבחים בעלי תו תקן – תו התקן של מכון התקנים הישראלי מוענק ליצרני מטבחים העומדים בסטנדרטים ייצור גבוהים ובטוחים. מכון התקנים בוחן ובודק מגוון פרמטרים הכרחיים וחשובים לבטיחות ועמידות המטבח בלחצים כגון: עמידות בחום, לחות ומשקל, זווית וחדות הארונות מבחינה בטיחותית, פתחי אוורור וגישה לחשמל, גז, ומים, רמת השחיקה של ארונות המטבח, הצירים, המסילות, המגירות ועוד.

בקיצור, מכון התקנים מבטיח לכם שרכישת מטבחים מחברה המחזיקה בתו התקן שלו היא רכישה בטוחה של מטבח איכותי מחומרי גלם ברמה גבוה ושאמור להחזיק שנים. שקלו זאת בעת קבלת ההחלטה.

מומחה מטבחים?

מומחי מטבחים יספקו לכם יעוץ, הכוונה, ותיאום מושלם החל במדידת האזור, התאמה והשלמת הפרטים החסרים מבחינת גדלים, זוויות, נוחות עבודה, אחסון נוח ועוד. חשוב לציין כי כיום חברות מטבחים מקנות שירות זה בחינם ללקוחות המעוניינים לרכוש מטבח.

טיפ: חשבו את המרחב שיידרש לכם לאחסון הפריטים במטבח והוסיפו 25 אחוז, בטוח תרכשו פריטים נוספים לאילו הקיימים למטבח החדש שלכם.