לתמלל בלי להתבלבל – בחירת שירותי תמלול

ראיונות, דיונים מסוגים שונים, הרצאות וסרטים – הם רק חלק קטן מהתחומים עבורם ניתן לבצע עבודת תמלול. בשילוב אמצעי ההקלטה שנעשים כל העת יותר ויותר איכותיים ומרחיבים את האפשרויות, כאשר עולה הצורך בתמלול חשוב שהוא ייעשה בצורה מקצועית. אין לדעת מתי כאנשים פרטיים או עבור ארגונים נידרש להשתמש בשירותי תרגום, ולכן על מנת לבחור בשירות תרגום מקצועי ויעיל, רצוי מאוד לקחת בחשבון מספר היבטים חשובים.

 

מתי נדרשים שירותי תמלול

שירותי תמלול נותנים מענה במצבים שונים, עבור ארגונים ואנשים פרטיים. הם נעשים בהסתמך על הקלטה או ללא הקלטה במידת הצורך. כדי לעשות קצת סדר, הנה כמה מהמקרים בהם יהיה צורך בביצוע תמלול:

  • תמלול פרוטוקול: כאשר קיים צורך לשמור על תיעוד והפקת פרוטוקול, יידרשו שירותי תמלול. כאן חשוב התמלול הרציף והברור, המעלה על הדפוס את הדברים שנאמרו בצורה מדויקת.
  • תמלול משפטי: הכוונה היא שירותי תמלול של הקלטות מסוגים שונים לצרכים משפטיים. התמלול המשפטי צריך לשים דגש על רישום מדויק של המונחים המשפטיים, כמו גם שמות האנשים והמקומות ופרטים נוספים רלוונטיים.
  • תמלול הקלטות סתר: בין אם מדובר בהקלטות שבוצעו על ידי חוקר פרטי או אדם אחר, חשוב שהתמלול יבטא בצורה מדויקת את הנאמר, גם אם ההקלטה בוצעה בצורה לא מיטבית (עם רעשי רקע, למשל).
  • תמלול אקדמי: שירותי תמלול לצרכים אקדמיים שונים, המצריכים גם ידע מקצועי בתחום המתומלל.

לא רק מהירות הקלדה

נהוג לחשוב שכל מה שדרוש כדי להפיק תמלול ברמה גבוהה הוא מתמלל המקליד במהירות. נכון, מיומנות בביצוע התמלול היא חשובה, אך קיימים עוד אלמנטים שהופכים שירותי תמלול בינוניים – למנצחים:

  • מיומנות בתמלול- חשוב לדעת להקליד בצורה מהירה ולהיות בעל ידע טכני. יחד עם זאת, התמלול דורש גם יכולת חלוקת קשב וביצוע מספר פעולות במקביל. כל אלה לא רק חוסכים זמן עבודה יקר, אלא גם הופכים את עבודת התמלול ליעילה יותר.
  • ידע מקצועי בתחום- תמלול מוצלח של שיחה בנושא משפטי, יכול להתבצע על ידי מי שמבין את המונחים המקצועיים ויודע כיצד נכון לרשום אותם. מתמלל הבקיא בעולם תוכן מסוים (בין אם מדובר ברפואה, פסיכולוגיה, נגרות או כל תחום מקצועי אחר) יפיק תמלול איכותי ומדויק, ללא שגיאות. אין תחליף לאדם מקצועי המבין את הניואנסים בעולם המקצועי הספציפי ויודע לתמלל אותם בצורה נכונה.
  • ציוד מקצועי- אין תחליף לידע ומיומנות מקצועית, אך הציוד בו מתבצעת העבודה חשוב אף הוא. שימוש באביזרי הקלטה מקצועיים המאפשרים לנטרל רעשי רקע, כמו גם אמצעי תמלול יעילים, הופכים את העבודה לפשוטה ויעילה יותר.
  • מגוון שפות – הדרישה לתמלול חומרים קיימת גם כאשר מדובר בשפות אחרות מלבד אנגלית או עברית. במידה ואתם זקוקים לתמלול בשפה זרה, מומלץ לבחור שירות שעונה על הצורך הזה בצורה מקצועית.