4 טיפים לשמירה על הפרגולה מהגשם

פרגולה מעץ היא חלק מהנוף במרפסות ובגינות בישראל, ומאפשרות לנו ליהנות מהצללה מופלאה בימי הקיץ החמים, בהם השמש יוקדת בחוזקה ואנו מחפשים פינה מוצלת לארח חברים או סתם לשבת בנוחות בצהרי היום. לקראת החורף, אנו "אורזים" את ריהוט הגן ומשאירים את הפרגולה חשופה למי הגשמים ולכן זה הזמן להתכונן. בכדי לשמור על איכות הפרגולה גם בימי החורף, הבאנו בפניכם כמה טיפים נהדרים שיאפשרו לכם לשמור על איכות העץ וליהנות מהפרגולה גם בקיץ הבא.

תחזוקה הולמת לעץ

חומר העץ דורש תחזוקה קלה, אם כי לא בתדירות גבוהה, אך טרם תקופת החורץ הדבר חיוני. מומלץ להזמין בעל מקצוע כדי שיבחן את איכות הצבע של העץ ובמידת הצורך ימרח עליה חומרים מתאימים בכדי לאטום את העץ. כמו כן, במידה והעץ יבש יתר על המידה, תוכלו להחזיר חיים לעץ בשיטת עשה זאת בעצמך בעזרת מריחת סילר או שמן עץ על גבי הפרגולה. חשוב לציין שמריחת חומרים ייעודיים לעץ מקנים שכבת הגנה שמונעת ממי הגשמים והלחות לחדור לעומקי העץ ולהזיק לו. כמובן שאין צורך כל עונה לחזור על הפעולה, עבודה טובה משנה קודמת תספק את העץ גם בעונה הבאה.

לחזק חיבורים לקראת החורף

החורף מגיע ואיתו גם רוחות הנושבות בחוזקה, ולכן במיוחד בשטחים פתוחים כדאי לבדוק את החיבורים של הפרגולה כדי למנוע סכנות. מובן כי קורות הפרגולה הן אומנם חזקות ומאסיביות, אולם במידה והחיבורים רופפים, בתנאי מזג קשים הם יוכלו להתפרק וחלילה להוות סכנה או נזקים לפריטים הנמצאים בסמוך. בכל מקרה, מומלץ בחום להיעזר בבעל מקצוע המכיר היטב את התחום כדי שיבחן את החיבורים ויבצע חיזוקים במידת הצורך.

סככה לכיסוי הפרגולה

מומלץ אך לא חובה לרכוש סככה לפרגולה, כזאת שתוכל להגן עליה מתנאי מזג קשים של גשמים חזקים. את הכיסוי תוכלו למצוא בחנויות עשה זאת בעצמך ופשוט בתחילת עונת החורך לעלות על סולם ולכסות היטב את הפרגולה. כדאי לדעת כי קיימים סוגים שונים של כיסויים האטומים למים כגון כיסוי שמשונית, פלסטיק קשיח ועוד מגוון סוגים שונים.

טפלו בבד המחובר לפרגולה

ישנן פרגולות המשלבות בד המגן באופן הרמטי מפני חדירת קרני השמש, ולכן טרם תחילת עונת החורף כדאי לקפל את הבד. הבד לרוב אינו עמיד במקרה של רוחות חזקות, ובמקרה של מזג אוויר סוער במיוחד הוא עלול להיתלש מהמקום. פשוט קפלו את הבד והכניסו למחסן, או כסו אותו על ידי מגן מיוחד.

לסיכום, פרגולה היא אומנם פתרון הצללה הנפוץ והפופולרי ביותר, אך עם בוא החורף עלינו להכין אותה בקפידה ולוודא כי היא עמידה מבחינה בטיחותית מפני מזג אוויר סוער, כמו גם אם העץ אטום לגמרי ומי הגשמים לא יכנסו פנימה ויגרמו למפגע בעומקי העץ.