מערכות נוכחות עובדים – הקידמה כבר כאן

אם תחפשו מקומות בחיים בהם השינוי הטכנולוגי של העשורים האחרונים לא השפיע באופן כזה או אחר, תגלו שיש מעטי מעטים כאלו. גם תחום החתמת כרטיסי הנוכחות של מיליוני העובדים בישראל השתנתה ללא היכר מימי הרישום הידני העצמי של העובדים או הרישום אצל פקידת הקבלה. המציאות של ימינו נשענת על תוכנות ניהול ממוחשבות ומאפשרת מעקב בכל רגע נתון על אלפי עובדים. אז אם גם אתם מעוניינים לשמוע על מערכות נוכחות עובדים, היתרונות של מערכות אלו, הדגמים השונים ואופן השימוש בהן, הישארו עימנו ותגלו הכל.

 

מערכות נוכחות לעובדים – הדברים החשובים

אם נדלג על התהליכים שבדרך ונגיע היישר אל השורה התחתונה, נגלה שהשליט הבולט של עולם רישום שעות עבודה הוא כרטיס נוכחות מגנטי, אשר הולך יד ביד עם שעון נוכחות זהה. הרעיון פשוט ומוכר – שעון החתמת כרטיס מותקן בסמוך לשער כניסת העובדים, אשר מצוידים על ידי מעסיקיהם בכרטיס מגנטי אישי. כל עובד מעביר את הכרטיס בתחילתו ובסיומו של כל יום עבודה בחריץ המיועד והרישום מוכנס למערכת ממוחשבת. כמה פשוט, ככה יעיל וחכם.

 

למערכת כרטיס נוכחות שכזאת מספר יתרונות בולטים לעומת מערכות אחרות: ראשית, עלויות ההקמה והתפעול שלה זולות בהרבה ממערכות דוגמת מערכת ביומטרית (שבה מעקב שעות העבודה נעשה באמצעות טביעת האצבע של העובד). מדובר על פערים שעשויים להגיע לעשרות אלפי שקלים. שנית, אמינות המערכת גבוהה מאוד. זה בדיוק המקום שבו הפשטות של פעם נוגעת בטכנולוגיה של היום. כמעט אפס תקלות, שוב, בניגוד למערכות מתוחכמות ומסובכות יותר. שלישית, הנתונים מועברים בזמן אמת, כך שכל צורך בשינוי, תיקון טעות, הוספה או הורדה, יכול להיעשות ברגע ובקלות. רביעית, יצירת כרטיסי הנוכחות פשוטה ומהירה, כך שאם תחלופת העובדים אצלכם גבוהה או במקרה של אובדן כרטיס, ניתן לבטל בשנייה את הקודם ולהפיק חדש ברגע. הפעלת המערכת הינה מיידית, ללא צורך בהגדרות טכנולוגיות מסובכות. גם הצורך בלימוד כלל העובדים על אופן עבודת המערכת אינו קיים. בשורה התחתונה, מדובר במערכת אמינה, נוחה, זולה ופשוטה לתפעול, המשלבת באופן מיטבי פשטות של פעם עם טכנולוגיה מתקדמת של היום.

 

ישנן מספר סוגים של מערכות נוכחות עובדים מסוג זה, הנבדלות זו מזו בעיקר באופן החיבור לרשת המחשבים – חיבור יו.אס.בי, חיבור אלחוטי, חיבור רשת סטנדרטי וכדומה. כמובן שלאופן החיבור השפעה על מחיר המערכת הכולל. הזמינו עוד היום מערכת שעוני נוכחות מגנטים ותהיו רגועים שהכל במשרד דופק כמו שעון…