הספה שלכם לא חייבת להיות רק ספה

אין זה סוד כי החדר, בו ישהו מרבית דיירי הבית, הכי הרבה זמן הינו חדר הסלון אשר נקרא גם "חדר משפחה" ולא בכדי. מדובר לרוב בחדר בעל השטח הגדול ביותר בבית, בו תוצב מערכת ספות כזו או אחרת, טלוויזיה (במרבית המקרים), שולחן ועוד. בחדר זה מרבית המשפחות יתכנסו יחדיו, ישוחחו, יצפו בטלוויזיה, יארחו אנשים ועוד. פריט הריהוט המרכזי בחדר זה הוא הספה אשר יכולה להגיע במספר סוגי קונסטלציה שונים וספה זו, אינה חייבת להיות רק ספה – על כך ועוד בהמשך המאמר.

יחד עם זאת ולאור העובדה, כי הדירות החדשות והבתים החדשים, נבנים מראש קטנים יותר ונמכרים או מושכרים בעלות גבוהה יותר, אנו מבינים ולמדים כי צריך לדעת לנצל כל מטר מרובע משטח הבית או הדירה, באופן חכם ומתוכנן. שעת הכושר הטובה ביותר לכך היא כאשר מחליטים להתחדש, לשפץ את הבית, לרכוש מוצרי חשמל וריהוט חדשים ועוד. אם נתרכז רגע בספה, נגלה עולם חדש אשר התפתח לו מתחת לאפנו בשנים האחרונות בעיקר ובדומה לאחרים, החל מחזיר עטרה ליושנה ומוטיבים שהיו שכיחים בשנים עברו חוזרים חזרה לאופנה.

סוגי ספות

ישנם לא מעט סוגי ספות בימינו אנו, בין אלו נמצא ספות פינתיות (ספת ר'), ספות תלת מושב, ספות דו מושב, ספות יחיד, כורסאות, ספות נפתחות ועוד. הבה נרחיב מעט על יתרונות כל סוג מסוגי הספה שציינו לעיל:

  • ספות נפתחות – מדובר בספה אשר יכולה לשמש כספה רגילה לכל דבר במהלך היום וכמיטת אורחים בשעות הליל. טרם אותר הבית או הדירה בה לא התארחו מעולם ולכן חשוב לוודא כי יש לנו מקום בעבור אורחים אלו. מדובר בספה אשר בהרבה מהמקרים, תהייה הרבה יותר נוחה ומפנקת מעצם היותה מיטה ובדגמים רבים, יהיה גם ארגז מצעים.
  • ספות פינתיות – כאן מדובר בספות בצורת ר' המתאימות להצבה בצמוד לקיר או על מנת לייצר חוצץ בין חלל חדר הסלון. ספות אלו מאפשרות רביצה נעימה ונוחה כאשר לצד הרובץ, יש מקום דייהו ליושבים אחרים.
  • תלת מושב או דו מושב – משם הספה מובן תפקידה וכל משפחה תחליט על תצורת סידור הספות ושילובם.

לסיכום, כאשר עומדים בפני רכישת ספות, ואין זה משנה באם מדובר בספה פינתית, ספה נפתחת, מערכת ישיבה המורכבת מתלת מושב ודו מושב ועוד, יש לעצור רגע ולחשוב איזו ספה תשמש את הבית ודייריו יותר והאם לא כדאי לשלב בין ספה ומיטה יחדיו ובעצם "לתפוס שתי ציפורים במכה אחת".