כיצד מבוצעת התקנת דודי שמש?

היכרות עם הדגשים הנכונים להתקנה של דודי שמש יכולה לחסוך לכם זמן, מאמץ, עוגמת נפש והרבה כסף. הנה המדריך שיעזור לכם לדעת מהי התקנה תקנית ומתי מגיעה לכם אחריות של כמה שנים לפחות

התקנה מקצועית יכולה להאריך את חיי הדוד ולמנוע נזקים למערכת המים והחשמל. אלו הדגשים העיקריים שעליהם יש להקפיד במהלך ההתקנה:

א. תו תקן – התקנה תקנית מתבצעת לפי התקן הקיים בישראל. התקן מפרט את אביזרי החובה שבהם משתמשים בעת ההתקנה. לפי התקן המעודכן, ההתקנה מחייבת בשלב הראשון פינוי של המערכת הקודמת מהגג במידה וקיימת, התקנת שסתום ביטחון, אל חוזר, ברז ניתוק וברז ערבול והתקנה או החלפה של הצנרת ביןן הדוד לקולט. כמו כן, התקנה תקנית מתבצעת רק עד 4 מטר צנרת מהדוד לדירה.

ב. אחריותהתקנה של דודי שמש יכולה להתבצע על ידי מתקין מורשה וכך להבטיח ללקוח תקופת אחריות ארוכה. האחריות מתייחסת גם לתקלות שוטפות בפעילות הדוד וגם לנזקים שקשורים להתקנה בלבד. במקרה של התקנה על ידי מתקין מורשה מטעם החברה שממנה קונים את הדוד, תקופת האחריות הממוצעתת היא של 4 שנים. מנגד, מתקין לא מורשה צריך להעניק תעודת אחריות נפרדת עבור ההתקנה.

ג. עלויות – התקנה סטנדרטית של הדוד כולה 650-800 ש"ח. התקנת מערכת חימום שלמה לרבות החלפת צנרת תעלה 900 ש"ח, לא כולל אביזרים משלימים ונוספים. במידה ומדובר על התקנה על גג רעפים, החברות הגדולות גובות תוספת של 100 ש"ח. בגגות ישנים יש להוסיף מעמד לדוד ובמקרה כזה צריך להתעדכןן על העלות הנפרדת מראש.

כך תדעו האם מדובר על התקנה מקצועית

מחיר נמוך מדי על דוד חדש אמור להדליק אצלכם נורת אזהרה. יש הרבה אנשים שינסו למכור לכם דוד ישן שבו השכבה העליונה נצבעה בלבן, ובמקרים כאלה עדיף כמובן לוותר על התענוג. אפשר גם לנסות לאסוף המלצות על חברות שעוסקות בתחום ולהתייעץ עם חברים, קרובים ובני משפחה. הצעת מחיר היא אינדיקציה מצוינת לרמת המקצועיות של המתקין ולאיכות חומרי הגלם.

בקשו כל הזמן לקבל הצעת מחיר מפורטת וודאו שאין תוספות שלא הייתם מודעים אליהן. הצעת המחיר אמורה לכלול את עלות ההרכבה, ההובלה והפינוי של המערכת הקודמת. זכרו שבהתקנה תקנית חייבים כאמור להחליף לא רק את הדוד אלא את המערכת כולה, לכן אין טעם לנסות לחפש דרכים לחסוך בהוצאות. ההחלפה כוללת את המעמד המגולוון, שסתום הביטחון וצנרת הנחושת המבודדת שאמורים להיות מגולמים בתוך הצעת המחיר.

השוו בין מפיצי דודי שמש ואל תתביישו להתמקח על מחיר ההתקנה. הציבו את הבטיחות בראש סדר העדיפויות וודאו שההתקנה מתבצעת על ידי אדם שמוסמך לכך. בדקו את תקינות הדוד לפני שהמתקין עובד ודעו באיזה אופן להפעיל את האחריות.