יתרונות התקנת מז"ח

לא היינו רוצים לקום בוקר אחד ולגלות שהמים שיוצאים לנו מהברז מזוהמים ולא בטוחים לשתייה. בשביל להימנע ממצבים שכאלה מומלץ להתקין מז"ח בברז הראשי של הבניין.

מה זה מז"ח?

מז"ח – מונע זרימה חוזרת, הינו התקן אינסטלציה המונע חזרה של מים למערכת המים הראשית של מבנים. במבנים ציבוריים ועסקים ישנה חובת התקנת מז"ח על פי חוק. המז"ח עובד על בסיס מערכת של שסתומים הפועלים על ידי הפרשי לחץ. כאשר מים יוצאים מהברז הראשי ומסופקים לכל הבניין הם לא יכולים לחזור אחורה, אם ינסו לעשות כך מערכת השסתומים תיכנס לפעולה ותמנע מהם לחזור לאחור. החשיבות שלו היא מניעת זיהום המים של בניינים ואף של מערכת אספקת המים העירונית (המים לא יכולים לחזור לאחור בשום נקודה).

מהם היתרונות להתקנת מז"ח?

  • שמירה על איכות ובטיחות מי השתייה – התקנת מז"ח עוזרת לשמור על איכות המים בבית או בבניין. מניעת חזרת המים חשובה במיוחד במקרים של הפסקות מים ותקלות בצנרת. תארו לעצמכם מצב בו דישנתם את החצר והשקתם את החצר בעזרת צינור השקיה, לפתע החלה הפסקת מים והנחתם את הצינור על הדשא המדושן. במקרה בו לא מותקן מז"ח המים בקצה הצינור שנגעו בדשן המזוהם יחזרו אחורה לאספקת המים הביתית שלכם ואף לאספקת המים העירונית וכשיחזרו המים כל מערכת אספקת המים תהיה מזוהמת. לכן משרד הבריאות מחייב התקנת מז"ח כתנאי לקבלת רישיון עסק. בבתים פרטיים קשה יותר לאכוף זאת אבל חשוב להכיר את החשיבות.
  • הפרדה בין מי שתיה למי קולחין – במקרים בהם נעשית השקיה במי קולחין או שימוש במי קולחין לצד שימוש במערכת מי שתיה רגילה, חשוב מאוד לייצר הפרדה בין שתי המערכות. במקרים רבים תעשה הפרדה פיזית ואז אין שום בעיה ואין צורך במז"ח. במקרים אחרים לא תהיה אפשרות לייצר הפרדה פיזית וכאן השימוש במז"ח הינו חשוב מאוד. מי קולחין הם מי ביוב שעברו טיהור שופכין, עם זאת הם לא מים בטוחים לשתייה ושימוש על ידי בני אדם ולכן נרצה לוודא שלא יכנסו לנו מי קולחין לאספקת מי השתייה ויזהמו אותה. המז"ח יודע לספק את ההפרדה הרצויה על ידי שסתומים והפרשי לחצים בין שתי מערכות המים השונות.

יש סיבה לכך שהחוק מחייב התקנת מז"ח בבתי עסק

מז"ח הינו רכיב חשוב ביותר בשמירה על היגיינת ואיכות מי השתייה, ולכן ישנן תקנות מחייבות של משרד הבריאות בכל הנוגע להתקנתו בבתי עסק. גם אם אין לנו עסק, ניתן להבין את חשיבותו הגדולה לאחר שהבנו את דרך פעולתו ואת יתרונותיו השונים. כאשר נחפש פתרונות הפרדת מים נמצא כל מיני סוגים של התקנים, אבל כדאי לדעת שמז"ח הוכח כהתקן היעיל והבטיחותי ביותר למניעת חזרה של מים, על אף היותו יקר יותר מפתרונות אחרים. בכל הנוגע למי השתייה שלנו, נעדיף איכות ובטיחות מעל הכל, ולכן נמליץ על התקנת מז"ח.